Společnost Sherpas, specialista na digitální marketing a UX výzkum, v deseti bodech předpověděla, jak se v roce 2018 promění digitální marketing.
1) Mohutnější využití umělé inteligence
Chatboti, chytré našeptávače a další projdou další další evolucí, která bude mít za následek jejich přirozenější využití v marketingové komunikaci a širší akceptaci zákazníky.
2) Pokračující automatizace marketingu
Využití chytrých nástrojů, které dokážou rutinní činnosti zautomatizovat a zároveň je spolu smysluplně propojovat, dává čím dál větší smysl. Především u mohutnějších digitálních strategií, které předpokládají využití komplexního spektra kanálů cílení.
3) Agresivnější cílení na děti a dospívající
Dospívající potomek v rodině je často daleko silnějším decision makerem, než jeho rodič, který se zhruba od 35 let věku začíná v inovacích především v rámci širokého spektra elektroniky poněkud ztrácet.
4) Méně hesel, více biometrie
Přihlašování se k zařízením, či do self-care aplikací pomocí biometrických údajů, jako je například otisk prstu, se s postupujícími inovacemi a větší přístupností těchto technologií stává mainstreamem.
5) Hlasové vyhledávání a jeho vliv na pozice stránek ve vyhledávačích
Hlasové vyhledávání je v zahraničí velký trendem a byť je jeho přebírání v rámci ČR zatím poměrně problematické, dá se očekávat jeho další rozvoj. Hlasové pokyny se od těch, které vyťukáme do klávesnic poněkud liší. Bude tedy určitě nutno s tím počítat při určování strategie optimalizace.
6) Personalizace & retargetinng
Personalizovaná uživatelská zkušenost s webem, či reklamní komunikací se stala standardem. Výzvou roku 2018 bude jistě nové nařízení na ochranu dat GDPR, které možnosti sběru dat o uživatelích, ze kterých pak personalizovaná uživatelská zkušenost vychází, výrazně zpřísňuje.
7) Video (killed the radio star)
Více virutálních prohlídek, více videoprezentací produktů, více videorecenzí.
8) Mikromomenty
Budeme se častěji setkávat s možností reagovat na nějaký konkrétní fragment videa / článku / podcastu, nebo jiné formy sdělení.
9) Micro-influencers
Značky si začínají uvědomovat, že klasický influencer se statisícovými odběry bývá často méně důvěryhodný a bude se tak daleko více sázet na respektované osobnosti, které mají co říci k danému oboru, byť jejich dosah nemusí být tak masivní.
10) Rozšířená realita
Pokemon Go tak trochu odvál čas, nicméně princip rozšířené reality byl tímto fenoménem jasně definován. Jeho úspěch tak umetl cestu firmám, které mohou v rozšířené realitě najít další efektní způsob, jak přilákat svého zákazníka.