Marketing

Zpráva společnosti Accenture odhaluje zásadní směry, které budou formovat naši budoucnost

Po analýze stěžejních interních a externích vlivů, kterým jsou vystaveny firmy i společnost, vydala společnost Accenture zprávu Fjord Trends 2018. Tato, v pořadí již jedenáctá výroční zpráva, zkoumá sedm nových trendů, které ovlivní obchod, technologie a design v tomto roce.

Raketový technický pokrok mění náš dnešní svět a budí v nás jak úžas, tak i strach z nových možností. Ať už hovoříme o umělé inteligenci, technologii blockchain nebo o počítačovém rozpoznávání, musíme uznat, že nové technologie stále více ovlivňují způsob, jakým prožíváme naše životy ve světě digitálním i reálném. Tyto síly zároveň vzbuzují optimismus spojený s unikátní vlnou změn, která se na nás řítí rychlostí jako nikdy předtím, a zároveň na ni vrhají pochyby a vzbuzují v nás obavy.

„Každý z trendů, které v roce 2018 očekáváme, má své kořeny v základních tlacích, které nás ovlivňují,“ prohlásil Mark Curtis, spoluzakladatel a ředitel péče o zákazníky ve Fjord. „Digitální versus fyzický, člověk versus stroj, centralizovaný versus decentralizovaný, rychlost versus síla, automatizace versus řízení, dohledatelnost dat versus anonymita. V roce 2018 uspějí ti, kdo tyto rozpory nejlépe využijí a ti, kterým se podaří uchopit příležitost společně formovat svět, ve kterém budeme žít.“
Zpráva Fjord Trends 2018 poskytuje vodítka, kterých se firmy mohou držet na cestě za pozitivními změnami. Zpráva se věnuje sedmi trendům, které budou patrně formovat svět budoucích generací:

1. Reálný svět se vrací:

 digitální svět se hřál na výsluní velmi dlouho. Nastal čas, abychom spojili digitální svět s reálným.

2. Počítače mají oči:

 počítače nejenže dokážou rozumět tomu, co říkáme, nyní umějí i porozumět obrazům, aniž bychom jim museli pomáhat. Představme si, jaké možnosti se tím nabízí pro příští generaci digitálních služeb.

3. Otroci algoritmu:

 jak vytvořit marketingovou strategii a porazit algoritmy? Která bude imunní vůči standardním aktivitám konkurence, a která bude fungovat ve vztahu mezi značkou a jejími zákazníky?

4. Roboti a AI:

 umělá inteligence možná změní mnohá zaměstnání, ale pracovní místa nezmizí. Můžeme a měli bychom formovat naši spolupráci s roboty tak, aby nám pomáhala dále se rozvíjet.

5. Důvěra v transparentnost:

 technologie blockchain má potenciál vytvořit transparentní prostředí, které odstraní neosobní přístup internetu, znovu získá ztracenou důvěru a napraví vztahy s veřejností.

6. Etická ekonomika:

 firmy cítí, že musí zaujmout stanovisko k žhavým politickým a sociálním tématům, ať se jim to líbí, nebo ne. Zákazníci hovoří prostřednictvím svých peněženek a vybírají si ty značky, které vyznávají stejné hodnoty jako oni.

7. Design mimo hlavní proud:

 silně posílená role designu, který znovu získal zasloužený respekt, je plusem pro každého. Ale i ve světě, kde má každý pocit, že je tvůrcem designu, se musejí měnit a rozvíjet i zkušení designéři. Musejí změnit způsob práce i učení se novým věcem a odlišit se – a to právě teď, chtějí-li si nadále udržet vliv.

„Věříme, že toto vydání ‚Trendů‘  bude provokativní a inspirující. Především ale doufáme, že ukáže firmám směr, jak se připravit na budoucí příležitosti,“ řekl Baiju Shah, člen celosvětové skupiny lídrů, panelu Fjord a výkonný ředitel Accenture Interactive. „Mnoho palčivých otázek, které musíme v budoucnu zodpovědět, se týká HMI – rozhraní mezi člověkem a strojem. Odpovědi na ně budou mít vliv na budoucnost jak pro jednotlivce, tak pro všechny druhy firem a společností. S tím, jak digitální elementy přestávají existovat samostatně a integrují se do našeho fyzického světa a do všech našich vztahů, bude třeba změnit pohled na věci kolem nás.“

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!