Židovské muzeum v Praze patří mezi evropské unikáty a projevuje o něj zájem jak zahraniční, tak domácí publikum. Novou kampaní, kterou připravila agentura Young & Rubicam, chce muzeum přivést i širokou veřejnost.
Prostřednicím tří tiskových motivů připomíná skutečné příběhy židovských obyvatel z období 2. světové války, kterým významně pomohli čeští spoluobčané.
Kromě již ustálené spolupráce se školami se muzeum rozhodlo spustit kampaň, jejímž cílem je pozvat do svých prostor nejširší domácí veřejnost. Kampaň chce poukázat na to, že osudy Čechů a Židů, kteří zde žijí více než tisíc let, jsou mnohdy významně propojeny. Proto je návštěva Židovského muzea v Praze pro domácí publikum i setkáním s kulturním dědictvím vlastní země, které stojí za pozornost.
Tiskovou kampaň připravila agentura Young & Rubicam Praha. Motivy nafotil umělecký fotograf Jiří Stach, který v roce 2007 získal za svou fotografickou publikaci Natura Magica cenu Magnesia Litera. Fotografie symbolicky, v typickém “stachovském” podání, ilustrují dramatické příběhy Židů, kteří v některých případech přežili válku právě díky odvaze svých českých spoluobčanů. Ručně psaný text doplňující tyto motivy pak vypráví jejich autentický příběh.