Nakupuje na internetu častěji muž nebo žena? Jak často vlastně nakupujeme online? Jaké zboží je na internetu nejpopulárnější? Nejen těmito otázkami se zabývala Asociace pro elektronickou komerci (APEK) při svém každoročním výzkumu připraveném ve spolupráci s agenturou Mediaresearch.
Na otázky ohledně zvyků při internetovém nakupování letos odpovídalo 1750 respondentů české internetové populace. Jak výzkum potvrdil, Češi si na online nakupování zvykli a oblíbili si jej. Alespoň jednou za měsíc si zakoupí zboží či službu v e-shopu 46 % internetové populace, jednou za čtvrtletí je to už 71%. „Výsledky naší studie potvrzují, že e-nakupování je už pro Čechy běžnou záležitostí. V internetových obchodech už většina zákazníků nakupuje pravidelně,“ říká výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.
Že se nakupování v e-shopech vyvíjí potvrzuje také fakt, že stále více nakupují pravidelně online ženy. Zatímco dosud v četnosti dominovali muži, letošní průzkum potvrdil, že alespoň jednou měsíčně nakoupí 51 % žen. A to je v současnosti o 10 % víc než mužů. „Tento výsledek je na první pohled překvapující, nicméně jen potvrzuje, jak roste důvěra v českou e-komerci. Nárůst pravidelně nakupujících žen také otevírá nové možnosti obchodníkům“ dodal Jan Vetyška.
A jak ovlivňuje oblibu internetových nákupů věk? I nadále dominuje věková kategorie 25 – 34 let, ve které alespoň jednou měsíčně nakoupí 68%. Naopak nejméně nákupů podle očekávání na webu vyřídí osoby starší 55 let.
„Můžeme tedy říct, že typickým zákazníkem, který pravidelně nakupuje na internetu, je žena ve věku 25 až 34 let z města s počtem obyvatel vyšším než 100.000,“ uzavírá téma výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.
erie Harfa Martina Tlustá.