V posledních týdnech zaplavila média zpráva o novém uměleckém směru s názvem rupturalismus, jenž odkazuje na praskliny mobilních telefonů, které jsou přeneseny na malířské plátno. Málokdo tušil, že u zrodu tohoto směru stála společnost Lenovo s kreativci z agentur Bistro Agency, Gong a Bistro Social.
Společně vytvořili originální kampaň pro smartphone Moto X Force s nerozbitným displejem.
Reklamní kampaň cílí na mladé lidi, kteří tráví se svými telefony téměř 24 hodin denně a telefon je jejich hlavním spojením se světem. Společnost Lenovo tak pružně reaguje na potřeby svých zákazníků, kteří kvůli prasklinám na displeji musejí svůj mobil měnit častěji, než je potřeba.
„Podle našich průzkumů používá přibližně každý pátý uživatel smartphone s popraskaným nebo roztříštěným displejem. Moto X Force svou odolností ale jednoznačně vybočuje z řady. Tento smartphone jako první na světě přináší nerozbitný displej a jen tak něco ho nezlomí,“ uvádí Aneta Fialová, marketingová manažerka společnosti Lenovo.
Hlavním uměleckým aktérem kampaně se stal malíř Aleš Růžička, který našel ve vizuálu rozbitých displejů spojnici se svými staršími obrazovými cykly „Vanitas“ či „Hřbitovní kvítí“, v nichž ho také zajímala pomíjivost lidského bytí i věcí s ním spojených. Růžička se plynule zapojil do kampaně, vytvořil několik uměleckých děl mapujících ruptury displejů mobilních telefonů a umožnil tak vznik reálného rupturalismu.
„Fantaskní textury ruptur nás od začátku inspirovaly k úvahám o příbězích ukrytých za jejich vznikem. Staly se tak základem pro tvorbu rupturalistického konceptu. Ten do stávající podoby posouval každý člen týmu, klient, ale i samotný umělec Aleš Růžička. Teaserová část kampaně během několika dní od spuštění výrazně přerostla svůj formát. Možná nevytvořila nový umělecký směr, jak s nadsázkou hlásá, ale určitě se stala fenoménem, o kterém si lidé povídají,“ uvádí Pavel Flégl, Creative Director agentury Bistro Agency.
„Obrazy Aleše Růžičky i samotné praskliny telefonů lidé na sociálních sítích hojně sledovali, sdíleli a komentovali je. Sami od sebe začali také zasílat fotografie svých prasklých telefonů a sdílet své příběhy stojící za tvorbou jejich vlastních uměleckých děl,“ doplňuje Tomáš Vozáb, Managing Director PR agentury Gong.
Lenovo bude nadále pokračovat ve stopách rupturalistické kampaně, která bude přibližovat možnosti a variabilitu využití smartphonu Moto X Force, který je dostupný na českém a slovenském trhu od dubna tohoto roku. Na spolupráci s Alešem Růžičkou naváže výstava rupturalistických děl před OC Nový Smíchov.