Hobbymarkety se v Česku těší velké oblibě, alespoň někdy v nich nakupují více než čtyři pětiny internetových uživatelů z Českého národního panelu. Z konkrétních obchodů si lidé nejčastěji vybaví hobbymarket Obi.
Mezi nejčastější zboží, které si lidé v hobbymarketech pořizují, patří pomůcky na zahradu a zahradní nábytek a dále přístroje, nářadí a pomůcky do dílen – obě tyto skupiny produktů byly zastoupeny ve zhruba 60 % odpovědí. Téměř polovina lidí pak obvykle využívá hobbymarkety k nákupu barev a tapet a dvě pětiny si tam pořizují produkty do koupelny a sanitární zařízení.
Největší část respondentů naposledy nakoupila v některém z hobbymarketů v posledním měsíci. Utracená částka tohoto nákupu většinou nepřesahovala tisíc korun, v pouhých 4 % případů to bylo více než 5 tisíc korun.
Při pohledu do monitoringu inzerce Ad Intel společnosti Nielsen Admosphere je patrné, že reklamní prostor v nejvyšší ceníkové hodnotě využil v posledních dvou letech v segmentu „Hobby, potřeby pro kutily“ Mountfield – v roce 2015 mu navíc patřil prostor v hodnotě o necelých 9 milionů vyšší než v roce 2014, a dosáhl tak ceny 667 milionů korun. Tím také téměř pětinásobně převýšil hobbymarket Obi, kterému patří druhé místo – ten loni inzeroval na ploše v hodnotě 139 milionů korun. Třetí místo obsadil Hornbach s reklamou v hodnotě 131 milionů korun, na čtvrtém pak skončil Baumax, který na rozdíl od ostatních hobbymarketů v žebříčku využil v loňském roce inzertní prostor v hodnotě o 41 milionů korun nižší než v roce předcházejícím, což představovalo 103 milionů korun. Na pátém místě skončil Bauhaus s reklamním prostorem v hodnotě 96 milionů korun.
Primárním mediatypem sektoru „Hobby, potřeby pro kutily“ byl v loňském roce tisk, kde byla vystavena inzerce v celkové ceníkové hodnotě 504 milionů korun. Na druhém místě byla televize s reklamou v hodnotě 279 milionů korun, na třetím OOH (169 milionů korun), na čtvrtém pak rádio (79 milionů korun) a na pátém internet (40 milionů korun).