Výzkum trhu

Volební kampaně jsou již v plném proudu

137,5 milionu korun – takovou hodnotu má reklamní prostor, který prozatím využily politické strany ve volebních kampaních do poslanecké sněmovny v období od července do září letošního roku. Údaje vyplývají z monitoringu společnosti Admosphere.

Přestože se volební kampaně do poslanecké sněmovny naplno rozběhly v září letošního roku, některé strany do zvýšení povědomí investovaly už v letních měsících. Už od července tak svou propagaci nastartovaly Strana Práv ZEMANOVCI, hnutí ANO 2011, Komunistická strana Čech a Moravy anebo Česká strana sociálně demokratická.

Reklamní prostor v nejvyšší ceníkové hodnotě prozatím využily Česká strana sociálně demokratická (36,2 milionů korun) a Strana Práv Občanů ZEMANOVCI (35,5 milionů korun). Na prostoru v hodnotě více než 31 milionů korun také inzerovalo hnutí ANO 2011.

Další dvě strany z TOP 5 (Křesťanská a demokratická unie – Československá strana lidová a Občanská strana demokratická) prozatím svá hesla propagovaly reklamou v hodnotě přes 10 milionů korun. Zbývající strany hranice 10 milionů korun zatím nedosáhly.

„Úhrn ceníkových cen uveřejněné reklamy nám umožňuje s jistou mírou zjednodušení porovnávat mohutnost jednotlivých reklamních kampaní. Dosavadně monitorovanému období jasně dominovala ČSSD společně se Stranou Práv Občanů ZEMANOVCI a politickým hnutím ANO. S odstupem následovala KDU-ČSL a ODS. Volební kampaň vyvrcholí samozřejmě až během října,“ okomentoval aktuální data společnosti Admosphere její obchodní ředitel Tomáš Hynčica.

volby 2013 reklama

Údaje z monitoringu reklamy společnosti Admosphere popisují hodnotu kampaní do konce září 2013. Úplnou hodnotu využitého reklamního prostoru ve volbách do poslanecké sněmovny bude možné analyzovat až po uzávěrce říjnových dat.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!