Vodafone navštíví během léta a podzimu řadu měst v České republice s originálními city lighty a mobilní dobíjecí stanicí v rámci kampaně na ekologické hodnocení telefonů Eko-třídou. To zavedl Vodafone jako první z operátorů již v září loňského roku. Celá kampaň potrvá do konce podzimu, a je mimo to podpořena interaktivními webovými stránkami, propagací na sociálních sítích a ATL kampaní. Originální nástavbu ve tvaru mobilního telefonu pro Vodafone vytvořila společnost JCDecaux a její první stanoviště bylo v pražské ulici Na Příkopě.
Při výrobě city light vitríny byly použity netradiční materiály, jako je například translucentní folie opatřená UV laminací, instalovaná na opálové sklo. Nejzajímavějším prvkem je umělý mech od norské společnosti SHISHI. Tento typ materiálu byl vybrán díky dokonalé podobnosti s živým mechem a maximálnímu přirozenému vzhledu na city lightu. Část nástavby, která není pokryta mechem, je prosvětlena klasickým způsobem pomocí zářivek. City light vitrína se během srpna přesune z Prahy do Brna a Ostravy.
Současně bude v rámci Eko-třída Tour putovat po českých městech i mobilní kavárna z recyklovaného přepravního kontejneru ovládaná mobilním telefonem nebo dobíjecí stanice, která byla poprvé představena návštěvníkům mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech jako součást Vodafone pláže. Stanice s deseti uzamykatelnými skříňkami je schopná dobíjet současně až 40 telefonů. Zdrojem nabíjení jsou solární konektory, které v případě nepříznivého počasí nahrazuje elektrická energie. Během festivalu v Karlových Varech si návštěvníci dobíjeli přes 1 000 telefonů. Eko-třída Tour putuje dále do Prahy, Plzně, Českých Budějovic, Ostravy, Brna, Zlína nebo Pardubic.
-red-