Vlna sezonních výprodejů, která byla zahájena novým rokem, stále neskončila. Poukazuje na to počet marketingových a notifikačních SMS zpráv, které svým zákazníkům rozesílají jednotliví obchodníci prostřednictvím obchodních SMS brán.
Například z údajů společnosti Neogenia, která provozuje jednu z největších tuzemských obchodních SMS brán neoGate, vyplynulo, že únor byl co do počtu nákupů dokonce silnější než leden a že největší zájem byl především o módní zboží. Naopak zimní zájezdy kvůli teplé zimě netáhnou.
Počet marketingových a notifikačních esemesek, které rozeslaly e-shopy, klesl v únoru oproti vánoční špičce asi pouze o pětinu. A po překvapivě slabším lednu naopak stoupá. Výrazně vzrůstající tendenci mají také obchody a e-shopy nabízející módu. Za únor odeslaly dokonce dvojnásobek zpráv než v prosinci, což prokazuje zvýšený provoz při vyřizování zákaznických objednávek, ale také větší investice do directmarketingových kampaní.
Zajímavé srovnání také přináší SMS zprávy odesílané cestovními kancelářemi a agenturami. Letošní špička byla tradičně v lednu, únor klesl o celých 74 % a je zhruba na úrovni prosince. Snížený traffic SMS zpráv je tak jen dalším z mnoha důkazů, že letošní zimní sezona byla nejhorší za poslední roky.
„Pro obchodníky tvoří marketingové a notifikační zprávy stále oblíbenější komunikační kanál,“ uvádí Ondřej Švrček, obchodní ředitel neoGate. „V mnoha případech SMS zprávy nahrazují emailovou komunikaci, zejména kvůli dobré cenové dostupnosti a mnohonásobně vyššímu efektu.“
Podle údajů z obchodní SMS brány neoGate se počet marketingových a notifikačních SMS zpráv meziročně zvýšil asi o 32 %. Počet firem, využívajících ke komunikaci se zákazníky hromadné SMS zprávy stoupl zhruba o 11 %. V České republice je asi 8,9 milionů SIM karet, které mají souhlas se zasíláním obchodních sdělení.