Sportovní zboží nakupuje v České republice 60 procent zákazníků, obvykle ve sportovních řetězcích. Většina Čechů se spokojí s běžným sportovním vybavením a nakupuje až v okamžiku potřeby. Češi jsou věrní svým osvědčeným značkám. Nejčastěji za sportovní zboží vydali v posledních 12 měsících mezi 1 500 a 3 000 Kč.
Podle aktuální studie „GfK Sports Equipment &Fashion“ běžně nakupuje sportovní obuv, oděvy i vybavení 6 z 10 Čechů starších 15 let. Většina nákupů se odehrává ve sportovních řetězcích (Sportisimo, Decathlon, A3 Sport, Hervis či Intersport). Velmi často Češi sportovní zboží nakupují ale i v Lidlu. Ze značkových prodejen vede Adidas následovaný Nike. Ve specializovaných sportovních prodejnách je nejsilnější HUDY sport, mezi sportovními e-shopy SportsDirect a mezi širokosortimentními e-shopy pak Mall.cz. Zejména pro dětské sportovní vybavení jsou velmi důležité i internetové bazary.
„Ačkoliv jsou Češi v Evropě známí svou zálibou v akčních nákupech, sportovní zboží v akci do zásoby nekupují: ¾ zákazníků nakoupí až v okamžiku potřeby. Dobrá cena je nicméně velmi důležitá: pro více než ¾ zákazníků je nejdůležitějším kritériem výběru; necelá 1/5 se pak rozhoduje jen podle ceny. Módní vzhled je v průměru stejně důležitý jako funkčnost, neplatí to však pro všechny sportovní kategorie rovnoměrně. Jen 30 procent zákazníků hledá dražší technologicky vyspělé zboží, ostatním stačí běžné výrobky,“ říká Renáta Doležilová, Business Development Manager z GfK. Češi jsou spíše konzervativní – obvykle se drží osvědčených značek. Napříč kategoriemi zboží si nejčastěji vybírají výrobky značek Adidas, Nike, Alpine Pro, Crivit (Lidl), Puma, Husky, Loap, Salomon a Quechua (Decathlon).
A jaké zboží si Češi v minulém roce nejčastěji nakupovali? Kromě volnočasového sportovního oblečení a obuvi se nejčastěji zaměřili na běžeckou obuv, plavky, cyklistické oblečení a outdoorovou obuv.
Nejčastěji vydali zákazníci za sportovní zboží během posledních 12 měsíců mezi 1 500 – 3 000 Kč. Každý desátý Čech však utratil více než 15 000 Kč. Nejvíce zaplatili za sportovní potřeby a vybavení, následují sportovní oděvy. Nejméně Češi vydávají za sportovní obuv.