Vyplývá to ze statistiky a průzkumů třetího největšího českého slevového portálu Zapakatel.cz. Ten zároveň odhaduje, že zákazníci na jeho stránkách letos utratí kolem 94 milionů korun.
Tržby vzrostou až o 15 %
Jak prohlásil marketingový ředitel Zapakatel.cz, Vladimír Hlaváček, ve srovnání s loňským rokem očekávají během letošních Vánoc růst tržeb až o 15 %, a to až na 94 milionů Kč. Z jejich průzkumů totiž vyplývá, že Češi letos na slevových portálech nakoupí 10-15 % všech vánočních dárků.
Navíc nebudou nijak výrazně šetřit. 39 % lidí plánuje za vánoční dárky utratit mezi 2 000 a 5 000 korunami a dalších 32 % uvažuje dokonce o částce 5 000-10 000 korun! Přímo pro slevové portály si 52 % zákazníků vyhradí částku do 2 000 Kč.
Nejvíce nás zajímá zboží
A jaké vánoční slevy nás nejvíce zajímají? Asi čtvrtina zákazníků nakoupí klasické zboží. O něco menší zájem je o péči o tělo a cestování.
V dopisech Ježíškovi se nejčastěji objevují položky jako dětské hračky (největším hitem je Lego), oblečení a dětské zboží, ale také krátkodobé a wellness pobyty. Toužíme ale i po kulturních akcích a eventech.
Ženy kralují slevovým serverům
Mezi těmi, které dárkem ze slevového serveru obdarujeme, příliš rozdíly neděláme. Dárky jsou určené jak partnerům (33 %), rodičům (31 %), tak dětem (25 %). Výrazný nepoměr však panuje mezi darujícími, respektive nakupujícími. Z 85 % jsou to ženy.
Důvod? Zapakatel.cz se domnívá, že muži obvykle nechávají vánoční nákupy na poslední chvíli a dárky by pod vánoční stromek nepřišly včas.
Ostatně obava, že vybrané zboží nedorazí včas je jedním ze tří nejčastějších důvodů, proč zákazníci na slevovém serveru nenakoupili. Dalšími důvody je jednoduchý fakt, že si nic nevybrali, nebo žádná nabídka neodpovídala jejich finančním možnostem.
Zdroj: Jak budou vypadat slevové Vánoce?
– red –