Zatímco první tři týdny v prosinci byla návštěvnost internetu poměrně vysoká, po 20. prosinci začala postupně klesat. Štědrý den a první vánoční svátek trávili lidé tradičně čas mimo internet; jeho návštěvnost klesla na 3,87 resp. 3,99 milionu RU.
Nízká návštěvnost (4 miliony uživatelů ze všech platforem dohromady) byla také zaznamenána na Silvestra. Tento trend byl zaznamenán také v předchozích letech.
Největší nákupní boom na internetu probíhal do poloviny prosince, kdy se denní návštěvnost webových stránek v kategorii E-commerce prodej pohybovala kolem 1,2 milionu RU ze všech zařízení. Druhá polovina měsíce byla již klidnější, s průměrnou denní návštěvností o 200 tisíc RU nižší. Je tedy možné poznamenat, že kdo chtěl koupit vánoční dárky přes internet, snažil se tak učinit do poloviny prosince. Nakupování po internetu uživatele již tolik nezajímalo těsně před samotnými svátky a během nich – mezi 22. a 25. prosincem dosahoval počet návštěvníků zapojených internetových obchodů pouze asi 800 tisíc denně, na Štědrý den činil dokonce pouhých 669 tisíc RU (ze všech platforem dohromady).
O vánočních prázdninách se lidé mohli více věnovat svým koníčkům, rostla tedy kategorie Zájmové servery a hobby, ovšem pouze z mobilních zařízení – nárůst RU o 6 % z mobilních telefonů a o 8 % z tabletů. Naopak největší pokles zaznamenala kategorie Cestování – prodej, což by mohlo naznačovat, že pokud chtěl někdo na Vánoce odcestovat, objednal si zájezd s předstihem, naopak, kdo je zvyklý trávit svátky doma, zabýval se jinými aktivitami. Klesly také například kategorie Sport, Společenské magazíny či Zdraví.
V prosinci se výrazně zvýšila návštěvnost webových stránek určených mužům. Mužské magazíny o životním stylu zaznamenaly 17procentní meziměsíční nárůst počtu uživatelů z klasických počítačů, 18procentní z mobilních telefonů a dokonce 36procentní z tabletů. Rostl také počet uživatelů u další kategorie, navštěvované rovněž spíše muži, a to Auto-moto obsah. Největší nárůst byl zde zaznamenán u tabletů (14 %).