Jeden z hlavních hráčů na trhu s čokoládou v České republice i na Slovensku oslovil letošní valentýnskou kampaní „Řekni to po svém“ více než 400 000 návštěvníků na micrositách a další stovky tisíc lidí skrze média.
Zábavného testu „Jak bys to řekl/a po svém“, který byl součástí kampaně, se zúčastnilo 38 000 uživatelů a v rámci aplikace „Pošli srdce“ uživatelé vytvořili 131 682 originálních srdíček. Kampaň na podporu čokoládových pralinek I Love Milka odstartovala 26. ledna spuštěním webových stránek www.reknitoposvem.cz v Čechách a www.povedztoposvojom.sk na Slovensku. Během následujících tří týdnů se na českou verzi microsite podívalo přes 290 000 unikátních uživatelů a slovenskou stránku navštívilo více než 140 000 lidí.
„Do kampaně jsme zapojili i Leoše Mareše nebo populární české youtubery, jejichž videa měla uživatele inspirovat k vyplnění zábavného testu a tvorbě srdcí. Videa slavila úspěch zejména u mladší části cílové skupiny a dosáhla reach přes 450 000 zhlédnutí bez inzertní podpory. Zároveň jsme touto kampaní zahájili přítomnost Milky na Instagramu, kde se nám podařilo zapojit významné české a slovenské Instagramisty,“ doplňuje Eva Malecká, junior brand manažerka značky Milka pro Českou a Slovenskou republiku.
Projekt představila formou free PR oborová, lifestylová, zpravodajská, ekonomická i marketingová média ve více než 110 článcích, součástí mediálních výstupů byly i vstupy v televizních pořadech. Fialové pralinky ve tvaru srdce se tak ukázaly například i v Dobrém ránu České televize den před svátkem sv. Valentýna. Projekt měl u médií takový úspěch, že jej některá podpořila více než jedním článkem. Kumulovaná celková čtenost výstupů přesáhla hranici 25 milionů. Kampaň podtrhla výrazná outdoorová část, která doslova pohltila 22 měst po celé České republice i na Slovensku a také silná online podpora. S 15 různými motivy srdcí se mohlo setkat více než 5,6 milionu lidí formou online, CLV nebo reklamy v pražském metru.
Kampaň měla podle předběžných informací také pozitivní dopad na prodeje čokoládových pralinek Milka. „Přesná čísla prodeje produktu I Love Milka ještě k dispozici nemáme, nicméně už teď mohu potvrdit, že jsme zaznamenali mírný nárůst dodávek ve srovnání s loňským Valentýnem,“ komentuje vývoj poptávky po pralinkách Eva Malecká.
Na kampani společně pracovaly agentury TL5 Digital, PR.Konektor s Konektor Social a mediální agentura Carat. TL5 Digital vytvořil kreativní koncept „Řekni to po svém“, který se promítl zejména do silné OOH kampaně a je autorem aplikace Pošli srdce. PR.Konektor zajistil kompletní PR servis a ve spolupráci s mediální agenturou Carat efektivní integraci online a offline komunikačních nástrojů, Konektor Social spolupracoval s Youtubery a opinion leadery. Vytvořil také microsite a měl na starosti content management.