Počet uživatelů navštěvujících webové stránky zapojené do výzkumu NetMonitor přesáhl v únoru 7 milionů. Největší nárůst zaznamenaly webové stránky v kategorii IT servery, mobilní a digitální technologie.
Z klasických počítačů je navštívilo 2,8 milionu reálných uživatelů, tedy o 100 tisíc (3,8 %) více než v lednu. Nárůst návštěvnosti z mobilních telefonů činil 5,7 % (33 tisíc RU) a z tabletů 9,5 % (36 tisíc RU).
Návštěvnost z PC
Denní návštěvnost z klasických počítačů dosáhla 3,4 milionu RU, přičemž tito uživatelé provedli na zapojených webových stránkách celkem 5,1 miliardy zobrazení stránek. V případě těchto zařízení rostla nejvíce návštěvnost výše uvedené kategorie IT technologie (3,8 %), Auto-moto obsah (1,8 %) a Cestování – prodej (1,2 %). Zapojené weby sledoval z PC téměř stejný počet mužů a žen (50,85 a 49,15 %) a nejpočetnější věkovou kategorií byli uživatelé ze skupiny 35 – 44 let (23 %). Počet uživatelů, kteří sledovali streamovaný obsah, přesáhl 3,7 milionu a počet zahájených přehrání činil 135 milionů.
Návštěvnost z mobilních telefonů
Počet uživatelů mobilních telefonů dosáhl v únoru 3,6 milionu a počet zobrazení stránek téměř 1,6 miliardy. Největší nárůst návštěvnosti oproti minulému měsíci zaznamenala kategorie E-commerce obsah (8,7 %), magazíny zaměřené na ženy a módu (6,8 %) dále rostl zájem o weby spojené s prodejem aut (6,6 %). Mobilní telefony používají pro návštěvu internetu spíše muži nežli ženy (53 %). Uživatelé těchto zařízení jsou také mladší než uživatelé PC, největší zastoupení zde má skupina uživatelů ve věku 25 -34 let. Multimediální obsah sledovalo na mobilních telefonech 1,1 milionu uživatelů, kteří provedli téměř 15 milionů zahájených přehrání.
Návštěvnost z tabletů
Tablety použilo pro návštěvu webových stránek 1,6 milionu českých internetových uživatelů, přičemž počet jimi provedených zobrazení stránek přesáhl 334 milionů. Denní návštěvnost dosáhla 718 tisíc.
Nejvyšší meziměsíční nárůst návštěvnosti zaznamenala stejná kategorie jako u PC – IT technologie (9,5 %), dále Ekonomika, finance, právo (5 %) a Cestování – prodej (2,4 %). Poměr mezi muži a ženami, používajícími tablety, je stejně jako v případě klasických PC, téměř vyrovnaný. Shodná s klasickými počítači je také nejpočetnější věková kategorie uživatelů: 35 – 44 let.