V prvním prázdninovém měsíci rostl zájem českých internetových uživatelů o weby v kategorii Cestování, která zahrnuje například nabídky zájezdů a dovolených, informace o jednotlivých destinacích či zajímavé články pro cestovatele.
Hlavní ukazatele návštěvnosti internetu
V červenci navštívilo webové stránky zapojené do NetMonitoru 6,1 milionu uživatelů, kteří na nich provedli 7,4 miliardy zobrazení. Čeští internetoví uživatelé provedli na webových stránkách měřených výzkumem více než 1,08 miliardy návštěv s průměrnou délkou přibližně osm a půl minuty. Průměrný uživatel strávil na webech měřených výzkumem přibližně 1 hodinu a 40 minut, celkem na internetu pak téměř 3 hodiny.
Tab.1. Návštěvnost internetu v ČR – meziměsíční srovnání nejdůležitějších výsledků
* Reální uživatelé z ČR – počet uživatelů internetu z České republiky, kteří navštívili alespoň jeden z webů zapojených do výzkumu NetMonitor během daného měsíce.
Zdroj: NetMonitor, červen a červenec 2013.
Návštěvnost mobilního internetu a streamovaného obsahu
Mobilní webové stránky zapojené do výzkumu navštívilo z mobilních telefonů a tabletů v červenci 1,67 milionu reálných uživatelů z ČR, kteří na nich provedli téměř 590 milionů zobrazení stránek. Čeští internetoví uživatelé nejčastěji navštěvují horizontální a zpravodajské portály, nejvíce času tráví na horizontálních portálech a komunitních serverech. Streamovaný obsah sledovalo v červenci 2,7 milionu uživatelů z ČR, kteří na měřených webech provedli téměř 90 milionů zahájených přehrání. Videa na měřených webových stránkách sledovalo v průměru 475 tisíc uživatelů denně.
Návštěvnost jednotlivých kategorií
Období prázdnin a dovolených lákalo uživatele k návštěvě webových stránek v kategorii Cestování, která zaznamenala meziměsíční nárůst počtu uživatelů o 12 %. Rostla také návštěvnost webových stránek v kategorii Reality a bydlení, která zahrnuje webové stránky s nabídkou realit či články o bydlení (nárůst počtu RU o necelých 10 %).