Představitelé Twitteru a GfK ohlásili exkluzivní spolupráci v souvislosti se zavedením ratingového systému GfK Twitter TV Ratings v Německu, Rakousku a Nizozemí. Tato nová služba nabídne poznatky o tom, jak často a v jakém množství se objevují textové příspěvky od uživatelů Twitteru týkající se televizních programů a kampaní. Tyto údaje mají zásadní důležitost pro mediální skupiny a agentury, jež se snaží zjišťovat, jak roste oblíbenost živých komentářů v sociálních médiích.
Stále více lidí při sledování televize sdílí na Twitteru své názory na její programy i komentáře k nim. Tak zvaná „druhá obrazovka“ („second screen“) činí ze sledování televize interaktivní a sociální zážitek. Zvyšuje rovněž sledovanost televizních kanálů, jelikož se takové příspěvky mezi odběrateli těchto uživatelů Twitteru velmi šíří.
S pomocí GfK Twitter TV Ratings bude GfK schopna poskytovat údaje o četnosti a sledovanosti příspěvků týkajících se konkrétních TV programů. Tato nová služba se rozjede během letošního roku v Německu, Rakousku a Nizozemí a umožní televizním stanicím oslovit další diváky, kteří je sledují prostřednictvím sociálních médií. Kromě toho získají mediální agentury a zadavatelé reklamy dokonalejší analytické údaje pro plánování a hodnocení cross mediálních kampaní.