Výzkum trhu

Téměř čtvrtina online zákazníků se domnívá, že Virtuální interakce jsou „stejně dobré jako fyzická přítomnost“

GfK zveřejnila výsledky výzkumu ve 22 zemích, podle kterého téměř čtvrtina online zákazníků (23 procent) souhlasí1 s tím, že virtuální interakce s lidmi nebo virtuální návštěvy míst mohou poskytnout stejný zážitek, jako když je člověk na místě osobně. Těch, kteří s tím nesouhlasí, je jen 15 procent.

Příležitostí pro virtuální interakci v běžném životě stále přibývá, ať už jde o video konference v práci, ´face timing´ prostřednictvím chytrého telefonu, chatování na facebooku či WhatsApp atd., nebo dokonce o poznávání měst a míst jako jsou restaurace nebo muzea pomocí Google Street view nebo 3D-Panorma. Poskytnou ale tyto interakce stejně kvalitní zážitek, jako když je člověk prožívá přímo na místě?

Souhlas s tím, že virtuální interakce mohou být stejně dobré jako reálný život, se vyslovuje nejvíce lidí ve věku 20-29 let (28 procent) a 30- 39 let (27 procent). Tím se jasně dostávají před teenagery, kteří s 22 procenty představují další nejvíce ´virtuálně orientovanou´ generaci.

Není žádným překvapením, že souhlas s tímto názorem rychle klesá u starších generací. Jeden z pěti lidí ve věku 50-59 let (20 procent) nesouhlasí s tím, že by virtuální interakce mohly bý stejně dobré jako osobní kontakt oproti 15 procentům lidí, kteří hlasovali kladně; a ve věkové kategorii nad 60 let nesouhlasí skoro jedna třetina (27 procent) oproti jednomu z deseti lidí (11 procent), kteří souhlasí.

Lidé v Brazílii a Turecku jsou nejvíce ´virtuálně orientovaní´; nejméně jich je v Německu a ve Švédsku

Brazílie a Turecko jsou na prvním místě z hlediska počtu spotřebitelů, kteří se domnívají, že virtuální interakce mohou poskytnout stejný zážitek, jako když je člověk prožívá přímo na místě. V obou zemích to tvrdí jedna třetina lidí (34 procent). Za nimi následuje Mexiko (28 procent), Čína (27 procent) a Rusko (24 procenta)

Tyto výsledky platí téměř pro všechny typy podnikání. Ať už jde o byznys, který využívá rozšířenou realitu ke zlepšení marketingu a reklamy, či firmu, která pořádá video konference za účelem snížení cestovních výloh – vědět, které trhy a které spotřebitelské segmenty jsou nejvíce otevřeny virtuálním interakcím, představuje informaci zásadního významu.

gfk_03_01

Na opačném konci stupnice zaujímá první místo Německo skoro s jednou třetinou (32 procent) online zákazníků, kteří nesouhlasí s tím, že virtuální interakce může být stejně dobrá jako interakce osobní. Po něm následuje Švédsko s 29 procenty a pak jsou dva „těsné“ výsledky: Česká republika a Belgie, jež mají takových spotřebitelů jen o málo více než jednu čtvrtinu (26 procent) a Nizozemí a Spojené království, kde tito spotřebitelé tvoří necelou jednu čtvrtinu (23 procent).

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!