V rámci seriálu o marketingu internetových projektů vám představujeme strategie, které uplatnily české startupy. Služba Tipformio.cz propojuje lidi proto, abyste získali ověřené reference na firmy. Přečtěte si, jakou autoři projektu zvolili při spuštění cestu.
Nejvíce věříme referencím od lidí, které dobře známe. Právě této skutečnosti využívá náš startup Tipformio. Služba vás propojí s lidmi ve vašem okolí, kteří mají zkušenost s vaší životní situací a mohou vám tedy dát reference na firmu, která jim ji pomohla vyřešit. Můžete se tak poučit z jejich kladných referencí. Cílovou skupinou jsou aktivní a vytížení lidé, kteří chtějí rychle, efektivně a kvalitně vyřídit všechny běžné věci, aby jim zbylo co nejvíce času na rodinu a koníčky. Konkrétnost a kvalita výsledku vyhledaných firem odlišuje Tipformio od katalogů firem, online poptávek, nebo běžného vyhledávání. Vše je připraveno na míru uživateli.
Nespoléháme na plošnou reklamu, ale na pozitivní zkušenost každého uživatele a jeho následnou ochotu podělit se o své zkušenosti dále (“word of mouth”). Princip řetězení aktivit je poměrně složité nastavit tak, aby byl splněn kýžený sebeposilující efekt růstu. Je jen tenká linka mezi postupným umíráním projektu a jeho raketovým růstem. Jak tedy připravit ten správný business plán, který nevychází z osvědčeného grafu ve tvaru “hokejky”? Tipformio jsme vystavěli na principu postupných cílů (přihlášení – dotaz – odpověď – hodnocení) a navázali je na sadu základních předpokladů. Ty jsou vždy sázkou do loterie, nejsou historická data, ze kterých by bylo možné vycházet.
Jsme první na trhu, proto ani srovnání s ostatními mnoho nepomůže. V internetovém prostředí jsme naštěstí schopni přesně sledovat plnění jednotlivých cílů a téměř v reálném čase přizpůsobovat naše aktivity. Za těchto předpokladů již lze navázat jednotlivé scénáře vývoje na konkrétní očekávané obchodní výsledky.
Pro spuštění projektu jsme na počátku zvolili několik marketingových kanálů s tím, že je přizpůsobíme podle aktuálního vývoje. Přímé emailové kampaně jsme zaměřili na konkrétní přátele, u kterých očekáváme největší odezvu. Pro oslovení ostatní lidí byly zvoleny příspěvky na sociálních sítích. Širšího povědomí se snažíme dosáhnout cílenými aktivitami, jako například článek na serveru Mamnapad.cz Doplňkem je zatím cílená placená reklama. Každý z kanálů jsme schopni detailně sledovat a vyhodnocovat.
Celý systém Tipformio je navržen tak, aby bylo možné vyhodnotit každý významný krok (cíl). Víme jak se zákazníci v systému chovají, aniž bychom s každým museli mluvit. Není potom problém zjistit takové věci, jako za jak dlouho průměrně odpovídají zákazníci ve věku 20-29 let nebo kolik lidí je průměrně třeba oslovit, aby se zpět vrátilo dostatek doporučení s hodnocením lepším než 80%.
Na počátku jsme definovali pro každý postupný cíl (krok) několik předpokladů. Vývoj každého z nich průběžně podrobně sledujeme a zaměřujeme se přednostně na ty, kde zákazníci neprovedou očekávanou aktivitu. Konkrétním příkladem může být pomalejší než očekávaný vývoj nových dotazů na přátele. Zákazník se sice přihlásí, ale dotaz již nepoloží. Během několika dnů je možné vysledovat konkrétní problém a flexibilně reagovat. Na vybrané zákazníky jsme zaslali speciálně cílenou emailovou kampaň s dárkem v podobě doporučení. Více než polovina si zaslané doporučení prohlédla a dalo jim to další impuls a nápad, na co se zeptat. Již od následujícího dne jsme zaznamenali výrazný nárůst zájmu o odesílání dotazů.
Abychom plnili business plán, musíme flexibilně reagovat na analytická data a postupně odstraňovat slabá místa, na která uživatel v postupu k cíli narazí. Tato strategie zaručuje, že proces, kterým zákazník prochází je sledován v celé šíři a ne jen v posledním konverzním kroku. Všeobecnou znalost trendů chování zákazníků v systému doplňujeme o detailní pravidelný kontakt s vybranými klíčovými uživateli. Od nich se dozvídáme náměty, jak systém nadále vylepšovat a zjednodušovat jeho používání. Informací máme v tuto chvíli dostatek, proto zatím neplánujeme dodatečné marketingové akce například dotazníky.
Máte zájem si Tipformio vyzkoušet? Prohlédněte si naše krátké video, nebo se rovnou přihlašte na tipformio.cz.