Po letech nepřetržitého růstu dochází na trhu se spotřební elektronikou k podstatným změnám. Chytré telefony a tablety patří mezi spotřebiteli k nejpopulárnějším zařízením.Předčí dokonce i televizory s plochou obrazovkou. Nová technologická řešení ale dále nabízejí prostor k růstu prodeje televizních i audio přehrávačů. K tomu dospěl průzkum společnosti GfK v oblasti spotřební elektroniky, jehož závěry jsou zveřejněny u příležitosti konání veletrhu IFA 2013 v Berlíně.
Ještě v roce 2011 se na celém světě (mimo Severní Ameriku) prodalo 262 milionů televizorů, z nichž 81 procent tvořily LCD televizory. Po prudkém nárůstu prodeje v Japonsku v roce 2011 poháněném vládními dotacemi a následky obrovského zemětřesení došlo na japonském i asijském trhu v následujícím roce ke značnému poklesu. Celosvětově se v roce 2012 prodalo pouze 242 milionů televizorů. O 16 procent rovněž v roce 2012 poklesla poptávka v Asii a v Tichomoří. Ve stejném roce se v Evropě prodalo 63,5 milionů televizorů, což představuje 8 procentní pokles. V minulém roce došlo k oživení především německého trhu díky ukončení analogového vysílání. Ve stejnou dobu přinesl prodeji televizorů hlavně ve východní Evropě lepší časy evropský šampionát ve fotbale. Na druhou stranu poptávka ve Francii a Spojeném království byla v roce 2012 již nízká.
V roce 2013 v prodeji spotřební elektroniky v Evropě takový externí faktor chyběl, například velké sportovní události nebo podobný impulz. V první čtvrtině tohoto roku jsme byli svědky 6 procentního poklesu počtu prodaných televizorů v Evropě oproti stejnému období roku 2012. Ve druhém čtvrtletí roku 2013 objem prodeje poklesl o 14 procent. Poptávka po chytrých a 3D televizorech ovšem nadále stoupala, a to především po těch s velkou obrazovkou. Přibližně každý sedmý LCD televizor, který se prodá v Evropě, má úhlopříčku větší než 120 cm. Celkem 36 procent televizorů s plochou obrazovkou prodaných v Evropě má připojení na internet. V Německu se chytré televizory na prodejích podílejí dokonce z 60 procent. Téměř 27 procent televizorů prodaných v Evropě v první polovině roku 2013 bylo vybaveno 3D technologií.
Protože k optimálnímu využití funkcí těchto televizorů s velkou obrazovkou je zapotřebí promítat materiál ve vysokém rozlišení, vystřelily prodeje Blu-ray přehrávačů s integrovaným hard diskem v západní Evropě o 10 procent. Poptávka po klasických DVD přehrávačích se standardním rozlišením prudce klesá. Ve srovnání s předchozím rokem došlo k poklesu o 26 procent.
Pro zákazníky je také čím dál důležitější zvuk. Pro stále větší počet zákazníků nevyhovují reproduktory integrované v televizorech s plochou obrazovkou kvalitě, kterou očekávají od svého domácího kina. Investují proto do externích zvukových zařízení, např. reproduktorů typu soundbar.
V Německu, Francii, Spojeném království, Itálii, Španělsku a Nizozemsku se do června 2013 takový reproduktor prodal s každým desátým televizorem s plochou obrazovkou.
Trend směřující k digitálnímu přenosu zvuku pomáhá i trhu se zvukovými zařízeními. Stále více zákazníků si chce přehrávat hudbu ze svých chytrých telefonů a jiných přehrávačů na všech ostatních domácích zařízeních. Bezdrátový přenos hudby z chytrých telefonů do domácích reproduktorů se označuje módním slovem „multiroom“. V první polovině roku 2013 došlo na německém, francouzském, britském, italském, španělském a nizozemském trhu se zařízeními určenými k přenosu zvuku k nárůstu o 68 procent. Zdá se, že dokud se nezastaví nárůst popularity chytrých telefonů, nezastaví se ani tento trend.