Newslettery jsou pro internetové obchody nejdůležitějším a nejefektivnějším způsobem, jak oslovit zákazníky, čehož se v předvánočním období využívá ještě více než po zbytek roku. Společnost VIVmail.cz analyzovala to, jak newslettery využívají největší české e-shopy.
Z hlediska počtu a frekvence posílání elektronických newsletterů jsou v ČR dlouhodobě nejaktivnější Okay, Mall, Kasa, Alza, s odstupem pak následují Mironet, LevneElektro, CZC, TSbohemia a Popron. Tyto značky přitom vedou i v posílání vánočních nabídek. Z pohledu značek patří v newsletterech českých e-shopů mezi nejfrekventovanější jednoznačně Samsung, o třetinu nižší pokrytí má Philips, poloviční Lenovo, Sony, Asus a LG.
Za nejlepší hodinu pro posílání považují české e-shopy odpolední dobu mezi 15-18 hodinou a pak také dopoledne mezi 10-12. Na opačném konci pak přirozeně vede noční čas, kdy nejméně e-mailů přichází mezi 2-4 ráno. Z hlediska dnů v týdnu vychází z loňských a letošních dat pro posílání vánočních newsletterů jako nejatraktivnější den úterý a pondělí, což platí pro měsíce listopad a prosinec. Přitom v ještě v říjnu se nejvíce nabídek posílalo ve středu a pak ve čtvrtek a pátek. Přibližně na dvojnásobek vzrostl počet takových zpráv, které se před vánocemi posílají o víkendu, ale i přesto jsou to jasně nejslabší dny.
Mezi nejfrekventovanější slova ve vánočních newsletterech kromě spojek a předložek patřily v říjnu„zdarma“, „splátky“ a „sleva“, v listopadu „Ceny“, „dárky“, „zdarma“ a vloni v prosinci „splátky“, „výprodej“ a „poslední“. S tím souvisí také údaje o speciálních nabídkách, či bonusech, které se k nákupu zákazníkům nabízejí. Jednoznačným tahákem je od října do prosince každoročně „doprava zdarma“, jejíž nabídka u konkrétních produktů října na listopad vzrostla, i díky akci Den dopravy zdarma, o 50 % a i v prosinci by podle loňských zkušeností měla zůstat podobně vysoká. Naopak z loňských a letošních údajů vyplývá, že dárky zdarma se dávají nejvíce v listopadu a v říjnu a v prosinci je jejich nabídka o třetinu nižší.