Reklama

Soutěž Žihadlo 2013 o nejlepší česko-slovenskou veřejně prospěšnou reklamu zná své vítěze

Porota letos hodnotila celkem 62 kampaní, které do soutěže přihlásilo 33 neziskových organizací z České a Slovenské republiky. Nejlepší televizní reklamou byl vyhlášen video spot „Týden komunikace osob se sluchovým postižením“ občanského sdružení ORBI PONTES, který vznikl ve spolupráci s Funny Bunny Films. V kategorii rozhlasových spotů zvítězil rádio spot „Běh pro Světlušku“ Nadačního fondu Českého rozhlasu vzniklý ve spolupráci s reklamní agenturou Publicis Prague. Nejlepší tištěnou kampaní byla porotou zvolena kampaň „Umíme se postavit na vlastní nohy“ České asociace paraplegiků – CZEPA, která na ní spolupracovala s Friends‘ faktory. V kategorii internetových kampaní zvítězila kampaň Ligy lidských práv „Nebuď béééčko, buď hrdinou“.

Nejpovedenější veřejně prospěšnou kampaň vybrala z 16 nominovaných kampaní i veřejnost. Lidé prostřednictvím online hlasování na webových stránkách soutěže www.zihadloroku.cz za deset hlasovacích dní poslali nejvíce hlasů rozhlasové kampani „Super den“ občanského sdružení Helppes – centra výcviku psů pro postižené, které jej vytvořilo ve spolupráci se Scholz & Friends Praha.

„Do hlasování veřejnosti se letos zapojil rekordní počet lidí. Vítězná kampaň Super den dostala 3 004 hlasů. Nicméně i video spoty Rané péče Eda na druhém místě a občanského sdružení Orbi pontes na místě třetím nasbíraly přes tisíc hlasů, konkrétně 1 813 a 1 720,“ okomentoval hlasování veřejnosti Jiří Kučera, ředitel obecně prospěšné organizace Neziskovky.cz, která soutěž již sedm let pořádá.

Letošní ročník Žihadla je specifický i počtem rozdaných ocenění. Video spot Rané péče Eda o aplikaci „Eda play“ vzniklý ve spolupráci se Sugar and Ketchup, který od veřejnosti dostal druhý nejvyšší počet hlasů, zaujal i odbornou porotu. A to natolik, že se Rané péči Eda rozhodla udělit zvláštní cenu poroty. Tištěný plakát „Krvák“ vyrobený svépomocí v občanském sdružení Hnízdo, mateřském a rodinném centru Zábřeh, obdržel cenu za odvahu.

„Sešlo se hodně kvalitních kampaní a bylo opravdu z čeho vybírat. Úroveň přihlášených prací se zlepšila, jak po stránce obsahové, tak i z pohledu dramatizace. Kvalita přihlášek v oblasti dokazování výsledků kampaně a popisu její logistiky se výrazně zlepšila. Pracovat v porotě byla radost. Těším se na další ročník,“ zhodnotil kvalitu nominovaných kampaní Jan Binar, výkonný ředitel komunikační agentury McCann Erickson a president Asociace komunikačních agentur.

Hlavním partnerem soutěže byla již sedmým rokem ČSOB. „Rádi podporujeme projekty, které nejsou pouze pro zavedené a známé neziskové organizace. Ocenění v soutěži Žihadlo může získat i malá neziskovka z regionu, což se ukázalo i v letošním ročníku,“ uvedl Ondřej Škorpil, ředitel kanceláře představenstva ČSOB.

ŽIHADLO 2013 – VÝSLEDKOVÁ LISTINA

Vítěz kategorie: TIŠTĚNÁ REKLAMA
ČESKÁ ASOCIACE PARAPLEGIKŮ- CZEPA, O.S
kampaň: Umíme se postavit na vlastní nohy
reklamní agentura: Friends‘ factory, s.r.o.

Umíme se postavit na vlastní nohy

Vítěz kategorie: INTERNETOVÝ PROJEKT
LIGA LIDSKÝCH PRÁV
kampaň: Nebuď béééčko, buď hrdinou

Vítěz kategorie: ROZHLASOVÝ SPOT
NADAČNÍ FOND ČESKÉHO ROZHLASU
kampaň: Běh pro Světlušku
reklamní agentura: Publicis Prague

Vítěz kategorie: TELEVIZNÍ SPOT
ORBI PONTES O.S.
kampaň: Týden komunikace osob se sluchovým postižením
reklamní agentura: Funny Bunny Films

Vítěz kategorie: CENA VEŘEJNOSTI
HELPPES – CENTRUM VÝCVIKU PSŮ PRO POSTIŽENÉ O.S.
kampaň: Super den
reklamní agentura: Scholz & Friends Praha

CENA POROTY
RANÁ PÉČE EDA
kampaň: Eda play
reklamní agentura: SUGAR AND KETCHUP

CENA ZA ODVAHU
HNÍZDO, MATEŘSKÉ A RODINNÉ CENTRUM ZÁBŘEH, O.S.
kampaň: Krvák

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!