Internet

Sociální sítě jako podpora online byznysu

Facebook, Twitter, YouTube, Pinterest, Instagram a další jsou požívány miliony lidí na celém světě. Situace v České republice je v tomto ohledu stejná, a proto jsou sociální sítě vhodnou platformou pro marketing a komunikaci se zákazníky. Nejrozšířenější z nich je stále Facebook, z více než 7 milionů českých uživatelů internetu má profil téměř 4 miliony lidí. Ani ostatní sociální sítě nejsou zanedbatelné. Proto jsou všechny vhodné pro navazování vztahů se zákazníky a informování o novinkách.

Pro online marketing není nutné být všude. Vzhledem k rozšířenosti a variabilitě by měl být první volnou právě Facebook. Ostatní sítě jsou více náročné na vytváření obsahu a je nutné k nim i tak přistupovat. Pokud nemáte videa a nehodláte nějaké vytvářet, tak zapomeňte na YouTube. Pro Instagram a Pinterest budete zase potřebovat pěkné fotografie. Výběr vhodné sociální sítě orientujte i podle cílové skupiny, kterou chce přes tento kanál oslovit.

Při vytváření profilu na sociální síti je dobré si předem promyslet způsob a témata komunikace. Uvědomte si, že na Facebooku a ostatní platformách se lidé chtějí bavit. Není možné tam dávat jen reklamní sdělení a čekat tisíce fanoušků a sdílení. Základem úspěchu je vytvoření zábavného a interaktivního prostoru, kam se lidé budou rádi vracet a kde budou aktivně komunikovat. To se neobejde bez pravidelného vkládání kreativních příspěvků, mohou to být fotografie, videa nebo komentáře. Je zde samozřejmě i prostor pro informování o nových produktech, slevách nebo soutěžích. Ideální poměr zábavy a příspěvků s prodejním záměrem by měl byt cca 4:1. „Svůj profil na sociální síti vnímejte jako příležitost se ke svým zákazníkům dostat blíž, získat jejich sympatie a komunikovat s nimi přátelskou formou na pravidelné bázi. Snažte se je přimět k akci, ptejte se na jejich názory a zkušenosti. Příspěvky by měly psány pozitivně. Na sociálních sítích se nesoustřeďte na prodej, od toho máte e-shop, ale utužujte vztahy se zákazníky,“ radí Miroslav Uďan, CEO služby Shoptet.cz a dodává: „Zákazníky zajímají příběhy, tak se s nimi podělte o váš příběh, dejte jim zákulisní informace o výrobě produktů, zajímavosti a rady, prostě něco „extra“.“

Je dobré střídat různé formy obsahu. Možností je celá řada a rozmanitý obsah není nudný, vaši fanoušci jej ocení. Střídáním formy zjistíte, čemu která cílová skupina dává přednost. Na svém profilu se nesoustřeďte jen na sebe, sdílejte relevantní informace ostatních nebo odkazujete na zajímavé webové stránky k tématu. Občas se může stát, že někdo dá na váš profil negativní komentář. Rozhodně jej nemažte a ani neblokujte autora. Nevyplatí se to. Raději se snažte s klidnou hlavou odpovědět a situaci řešit ke spokojenosti zákazníka. Internetová komunita konstruktivní a vstřícný přístup ocení a bude šířit dál

„Rozhodně nekupujte fanoušky. Sice vypadá hezky, že váš profil má tisíce fanoušků, ale ti nové zákazníky nepřinesou. Spíše se soustřeďte na vytvoření skupiny, kterou spojuje stejný zájem. Vaši reální spokojení zákazníci vás mohou doporučit dál. To je pro obchod nejlepší. Pokud přeci jen máte pocit, že o vás nikdo neví, pak můžete využít například PPC reklamu (platba za proklik). Ta na váš profil přivede určitý počet lidí, které pak musíte přesvědčit obsahem a jeho vizuální podobou,“ komentuje Miroslav Uďan

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!