Výzkum trhu

Sociální média v ČR jsou prostředkem kontaktů s přáteli, ale také významným zdrojem informací

Pro drtivou většinu (89 %) uživatelů v České republice jsou sociální sítě důležité především jako nástroj kontaktu s přáteli. Na druhém místě je ovšem jejich využití jako zdroje informací (80 %), těsně následované zábavou (79 %).

Vyplývá to z průzkumu AMI Digital Index, který v 1. čtvrtletí letošního roku realizovala společnost AMI Digital spolu s výzkumnou agenturou STEM/MARK.

„Výsledky našeho průzkumu potvrzují dlouhodobě viditelný trend prolínání zpravodajského obsahu a sociálních sítí,“ uvedl ředitel AMI Digital Vladan Crha. „Stále větší část, zejména mladší, populace se ke zprávám o okolním dění dostává prostřednictvím sociálních médií jako je Facebook nebo Twitter, nikoliv přímo přes tradiční média.“

Při hodnocení funkcí sociálních médií je považuje pro kontakt s přáteli za „velmi důležitá“ 57 % respondentů a dalších 32 % je považuje za „spíše důležitá“. Jako zdroj informací jsou sociální média „velmi důležitá“ pro 38 % a „spíše důležitá“ pro dalších 42 % respondentů. Za formu zábavy považuje sociální sítě 31 % respondentů za „velmi důležité“ a dalších 47 % je považuje za „spíše důležité“. Až na dalších místech se umístilo jejich využití jako prostředku pro sebeprezentaci nebo profesního nástroje (shodně celkem 41 %).

Pro kontakt s přáteli považují sociální sítě za významné více ženy (92 %) než muži (86 %). Jejich význam v této kategorii klesá s věkem – za velmi důležité nebo spíše důležité je označilo 98 % dotazovaných ve skupině 15-29 let, oproti 87 % respondentů ve věku 30-44 let a 81 % ve skupině 4559 let. Důležitost sociálních sítí pro kontakty s přáteli také klesá se vzděláním. Za velmi nebo spíše důležité je v této oblasti považuje celkem 92 % uživatelů bez maturity, 88 % s maturitou a 85 % dotazovaných s vysokoškolským vzděláním.

Jako zdroj informací jsou sociální sítě důležitější pro ženy (celkem 84 %) než pro muže (77 %). Nejvíce významné jsou opět pro mladší část populace (86 % ve věku 15-29 let, 80 % ve věku 30-44 let a 74 % ve skupině 45-59 let). Určitý rozdíl je viditelný ve významu, který sociálním médiím přisuzují lidé s různým vzděláním. Zatímco pro respondenty bez maturitního vzdělání jsou velmi důležitým zdrojem informací ve 42 % a spíše důležitým u 38 %, u lidí s maturitou je poměr 40 a 41 %. Vysokoškoláci naopak považují sociální sítě za doplňkový zdroj informací – velmi důležité jsou jen pro 25 %, spíše důležité pro 55 %.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!