Slovenští zákazníci mají s nakupováním v eshopech dobré zkušenosti. Podle průzkumu společnosti MEDIARESEARCH Slovakia pro Slovenskou asociaci elektronického obchodu splnil online nákup očekávání u více než 90 % respondentů. Nejčastěji nakupovanými produkty jsou knihy, oblečení a obuv. Téměř polovina zákazníků nakupuje přes internet alespoň pětkrát do roka. Výzkum se uskutečnil na reprezentativním vzorku 1 025 respondentů Slovenského národního panelu.
Nakupování na internetu aktivně využívá naprostá většina slovenské internetové populace. Podle průzkumu, který pro Slovenskou asociaci elektronického obchodu (SAEC) realizovala výzkumná agentura MEDIARESEARCH Slovakia, nakupuje online alespoň jednou za čtvrt roku více než polovina z nich. Zákazníci internetových obchodů mají s nakupováním online dobré zkušenosti. Více než 62 % respondentů uvedlo, že nákup na internetu splnil jejich očekávání, další třetina dotázaných dokonce měla s nákupem na internetu ty nejlepší zkušenosti. Jen velmi nízké procento slovenských zákazníků má s nakupováním online zkušenost negativní.
Nejčastěji nakupovanými produkty na internetu jsou knihy, oblečení a obuv, které za poslední rok nakoupilo více než 40 % internetových zákazníků. Čtvrtina pak během roku přes internet nakoupila mobily nebo jiné komunikační přístroje, počítače, notebooky či hardware. V porovnání s předchozími roky se přes internet nakupuje více právě oblečení a obuv, mobily, ale i hračky a dovolené. Naopak mírný pokles zaznamenaly vstupenky na události a erotické zboží. Nákupní zvyklosti jsou v rámci pohlaví rozdílné. Muži najčastěji nakupují knihy a ženy oblečení a obuv.
– red –