Samsung neustále posiluje svoji pozici na mobilním trhu v regionu střední a východní Evropy. V Litvě, Srbsku a Bělorusku již vyhrál souboj se svým největším konkurentem, značkou Apple, v České republice se to pravděpodobně stane v nejbližší době. Data přináší měření návštěvnosti webových stránek gemiusTraffic, zahrnující státy střední a východní Evropy, Dánsko a region Blízkého východu a severní Afriky.
Výsledky studie ukazují, že na všech analyzovaných trzích zaznamenal Samsung výrazný nárůst mobilní návštěvnosti. V Litvě, Bělorusku a Srbsku již nyní generuje korejská značka nejvíce mobilních zobrazení webových stránek (kolem 40 %), na dalších trzích se jeho vítězství nad značkou Apple očekává. V České republice se počet zobrazení stránek generovaných mobilními zařízeními od značky Samsung zvýšil v průběhu posledních dvanácti měsíců o 5 procentních bodů a nyní generuje již téměř 29 % všech mobilních zobrazení stránek. Nicméně Apple je u nás stále nejpoužívanější značkou mobilních zařízení, ze které pochází asi 35 % mobilních zobrazení stránek. Apple vede také na dalších trzích, například v Estonsku, Lotyšsku či Chorvatsku, ale její podíl postupně klesá.
„Data z regionu střední a východní Evropy odráží globální trend prodeje smartphonů. Zařízení se systémem Android získávají stále větší podíl na trhu a posilují svoji pozici oproti těm se systémem iOS, jejichž popularita je v posledních letech stabilní. V boji značek vede Samsung, za kterým následuje Apple“, komentuje Lauris Lietavietis, odborník společnosti Gemius v oblasti online. Podle Lietavietise mají levnější řešení střední třídy značky Samsung vysoký prodejní potenciál a významný vliv na podíl korejského výrobce na trhu mobilních technologií: „V blízké budoucnosti můžeme očekávat, že i dodavatelé smartphonů nižší cenové kategorie, které jsou založené na systému Android, zvýší svůj podíl na trhu“, dodává Lauris Lietavietis.