Internet

Říjnové volby na webu: ANO nej na Facebooku, TOP 09 na Twitteru

Výkonnostní agentura Performics sledovala prostřednictvím svého patentovaného nástroje Socialtools v období od 1. 9. do 19. 10. 2014 aktivitu klíčových politických stran na sociálních sítích. Z výsledků analýzy vyplývá, že králem na Facebooku je jednoznačně hnutí ANO. Tradiční polické strany TOP 09, ODS, Strana svobodných občanů a ČSSD byly naopak aktivní na Twitteru, kde ANO nekomunikovalo vůbec.

Na Facebooku bylo během komunálních a senátních voleb nejvíce aktivní hnutí ANO, které právě během října předstihlo co do počtu fanoušků stránky TOP 09, které byly dlouhou dobu lídrem. ANO v době voleb získalo více než 10 tisíc nových fanoušků, TOP 09 necelých 5,5 tisíce.

Graf: Počty fanoušků politických stran ke dni 19. 10. 2014

pfcs_11

Nejvíce příspěvků denně přidávalo ANO
Dle studie agentury Performics nejvíce příspěvků denně ve sledovaném období (od 1. 9. do 19. 10.) přidávalo hnutí ANO, a to v průměru více než 12, průměrně téměř 4 příspěvky denně pak publikovala ODS, následovaná KDU-ČSL, ČSSD a Stranou zelených. Celkově byly strany nejaktivnější v průběhu samotných voleb.

Graf: Průměrný počet příspěvků politických stran na Facebooku v období od 1. 9. do 19. 10. 2014

pfcs_21

Graf: Počty příspěvků v období od 1. 9. do 19. 10. 2014

pfcs_3

Jiná situace panuje na Twitteru – ANO ho ignorovalo
„Během sledovaného období hnutí ANO Twitter ignorovalo a soustředilo se výhradně na Facebook,“ říká Olga Szélesová, Social Media Supervisor z agentury Performics, a dodává: „Velmi aktivní byly ČSSD, TOP 09, ODS a Strana svobodných občanů.“
Nejvíce tweetů strany umísťovaly v termínech voleb – viz graf níže.

Graf: Počty tweetů v období od 1. 9. do 19. 10. 2014

pfcs_4

Nejvíce followerů má TOP 09
Nejvíce followerů (stoupenců) na Twitteru má TOP 09 (více než 7000), následuje ODS (více než 5000), Strana svobodných občanů, Piráti a Strana zelených mají všichni kolem 4000 stoupenců. ČSSD pak necelé 3000.

Graf: Počet followerů (stoupenců) politických stran na Twitteru (k 19. 10. 2014)

pfcs_5

Nejvíce na Twitteru publikovaly ČSSD a ODS
ČSSD a ODS publikovaly v období od 1. září do 19. října v průměru 6 tweetů denně.

Graf: Průměrný počet tweetů politických stran v období od 1. 9. do 19. 10. 2014

pfcs_6

Co je Socialtools a jak funguje?
Socialtools je patentovaná softwarová aplikace agentury Performics, která sleduje výkonnost a efektivitu vybraných stránek na sociálních sítích. Socialtools zpracovává jak základní metriky, jako je počet fanoušků, likes („líbí se mi“), komentářů či sociodemografický profil, tak metriky mapující aktivitu fanoušků a administrátorů FB stránek, Twitteru, YouTube a Instagramu. Konkrétně tedy to, jak jsou aktivní na stránkách, o čem píší, jak často píší, co sdílejí apod. To vše ukazuje pro každou značku zvlášť nebo jako konkurenční srovnání různých brandů.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!