Výkonnostní agentura Performics sledovala prostřednictvím svého patentovaného nástroje Socialtools v období od 1. 9. do 19. 10. 2014 aktivitu klíčových politických stran na sociálních sítích. Z výsledků analýzy vyplývá, že králem na Facebooku je jednoznačně hnutí ANO. Tradiční polické strany TOP 09, ODS, Strana svobodných občanů a ČSSD byly naopak aktivní na Twitteru, kde ANO nekomunikovalo vůbec.
Na Facebooku bylo během komunálních a senátních voleb nejvíce aktivní hnutí ANO, které právě během října předstihlo co do počtu fanoušků stránky TOP 09, které byly dlouhou dobu lídrem. ANO v době voleb získalo více než 10 tisíc nových fanoušků, TOP 09 necelých 5,5 tisíce.
Graf: Počty fanoušků politických stran ke dni 19. 10. 2014
Nejvíce příspěvků denně přidávalo ANO
Dle studie agentury Performics nejvíce příspěvků denně ve sledovaném období (od 1. 9. do 19. 10.) přidávalo hnutí ANO, a to v průměru více než 12, průměrně téměř 4 příspěvky denně pak publikovala ODS, následovaná KDU-ČSL, ČSSD a Stranou zelených. Celkově byly strany nejaktivnější v průběhu samotných voleb.
Graf: Průměrný počet příspěvků politických stran na Facebooku v období od 1. 9. do 19. 10. 2014
Graf: Počty příspěvků v období od 1. 9. do 19. 10. 2014
Jiná situace panuje na Twitteru – ANO ho ignorovalo
„Během sledovaného období hnutí ANO Twitter ignorovalo a soustředilo se výhradně na Facebook,“ říká Olga Szélesová, Social Media Supervisor z agentury Performics, a dodává: „Velmi aktivní byly ČSSD, TOP 09, ODS a Strana svobodných občanů.“
Nejvíce tweetů strany umísťovaly v termínech voleb – viz graf níže.
Graf: Počty tweetů v období od 1. 9. do 19. 10. 2014
Nejvíce followerů má TOP 09
Nejvíce followerů (stoupenců) na Twitteru má TOP 09 (více než 7000), následuje ODS (více než 5000), Strana svobodných občanů, Piráti a Strana zelených mají všichni kolem 4000 stoupenců. ČSSD pak necelé 3000.
Graf: Počet followerů (stoupenců) politických stran na Twitteru (k 19. 10. 2014)
Nejvíce na Twitteru publikovaly ČSSD a ODS
ČSSD a ODS publikovaly v období od 1. září do 19. října v průměru 6 tweetů denně.
Graf: Průměrný počet tweetů politických stran v období od 1. 9. do 19. 10. 2014
Co je Socialtools a jak funguje?
Socialtools je patentovaná softwarová aplikace agentury Performics, která sleduje výkonnost a efektivitu vybraných stránek na sociálních sítích. Socialtools zpracovává jak základní metriky, jako je počet fanoušků, likes („líbí se mi“), komentářů či sociodemografický profil, tak metriky mapující aktivitu fanoušků a administrátorů FB stránek, Twitteru, YouTube a Instagramu. Konkrétně tedy to, jak jsou aktivní na stránkách, o čem píší, jak často píší, co sdílejí apod. To vše ukazuje pro každou značku zvlášť nebo jako konkurenční srovnání různých brandů.