V říjnu rostl zájem uživatelů o společenské magazíny a zájmové weby. Nárůst návštěvnosti první kategorie byl nevyšší u mobilních telefonů (18 %), webové stránky v kategorii hobby rostly především u tabletů (15 %).
Velmi výrazně se také zvýšil počet uživatelů streamovaného obsahu a to o pětinu u mobilních telefonů a o 12 % u tabletů. Rekordní byl zároveň nárůst počtu zahájených přehrání (28 % z telefonů a 23 % z tabletů a 15 % z PC).
Návštěvnost z PC
Webové stránky měřené NetMonitorem navštívilo v říjnu necelých 6,7 milionu uživatelů, kdy téměř polovina z nich (3,2 milionu) navštěvovala tyto weby každý den. Počet uživatelů navštěvujících webové stránky byl v pracovní dny v průměru o milion vyšší než o víkendech a dosáhl 3,6 milionu. Denně trávili uživatelé PC surfováním na internetu 1 hodinu a 9 minut a průměrná doba návštěvy dosáhla 8 minut. Největší nárůst zaznamenaly především webové stránky věnující se zdraví (13procentní nárůst počtu uživatelů oproti září), IT technologiím (8 %) a online prodeji (7 %).
Návštěvnost z mobilních telefonů
Mobilní telefony použilo pro návštěvu zapojených stránek zhruba 3,3 milionu RU, přičemž denní návštěvnost přesáhla 1,5 milionu. Zhruba stejný počet uživatelů navštěvoval webové stránky v pracovní dny a o víkendech. Čas strávený surfováním po internetu pak činil asi půl hodiny denně. Nejvíce rostoucími kategoriemi byly v případě mobilních telefonů Společenské magazíny (18 %), Ekonomika, finance, právo (15 %) a Cestování – obsah (14 %). Rekordní nárůst v případě streamovaného obsahu se tykal jak počtu uživatelů (168 tisíc) tak zahájených přehrání (téměř 3 miliony).
Návštěvnost z tabletů
Na tabletech surfovalo po zapojených webových stránkách 1,5 milionu RU, přičemž téměř 650 tisíc z nich denně. Počet uživatelů, kteří používají tablety pro návštěvu měřených stránek, byl, pouze v případě této platformy, o víkendech mírně vyšší (o 5 %) než ve zbývající dny v týdnu. Mezi kategorie s nejvyšším nárůstem návštěvnosti patřily v říjnu Zájmové servery, hobby (16%), Auto – obsah (13 %) a Ekonomika (13%). Multimediální obsah zhlédlo na tabletech téměř 620 tisíc uživatelů, kteří provedli rekordních 4,5 milionu zahájených přehrání.