Nesprávné informace o dostupnosti produktu, špatná a pomalá komunikace nebo arogantní chování zaměstnanců e-shopu? To jsou nejčastější prohřešky, kterých se české e-shopy dopouští.
A většina zákazníků je netoleruje. Nejméně se jich dopouští vítězové a finalisté soutěže ShopRoku. Tyto e-shopy mají dlouhodobě nejvyšší hodnocení spokojenosti ze strany zákazníků. Hlasování v soutěži o nejpopulárnější e-shopy probíhá až do konce února. Akci organizuje nákupní portál Heureka.cz.
Získat, a také udržet zákazníka je v dnešní době a vysoké konkurenci každodenní boj. E-shopy samy si často hází pomyslné klacky pod nohy. „V době desítek tisíc e-shopů na českém trhu můžou rozhodovat zdánlivé maličkosti – slušné chování k zákazníkům, uvádění pravdivých informací, přímá a včasná komunikace,“ říká Jan Kriegel, ředitel zákaznického centra nákupního portálu Heureka.cz, a pokračuje: „Až 83 % zákazníků netoleruje u e-shopů lživé informace o dostupnosti produktů, dalších 77 % uvedlo jako největší problém pomalou či nulovou komunikaci e-shopů.“
Třetím nejčastějším problémem, který netoleruje 75 % zákazníků, je arogantní chování ze strany zaměstnanci e-shopu. „Stejně jako v kamenných obchodech je přístup zaměstnanců k zákazníkovi velmi důležitým parametrem. Arogantní přístup, neochota pomoci a vyjít zákazníkovi vstříc může e-shop stát zákazníka a ještě si vyslouží negativní recenzi,“ doplňuje Jan Kriegel. Obecně nejlépe hodnocené jsou e-shopy s certifikáty kvality a vítězové a finalisté ShopuRoku. „V soutěži ShopRoku vyhrávají jen ty e-shopy, které mají nejvyšší hodnocení spokojenosti. Hlasování do soutěže probíhá právě teď a sami zákazníci mohou zvolit své nejoblíbenější e-shopy na českém internetu.“
Letos probíhá už sedmý ročník soutěže, ve které jsou pravidelně oceňovány ty nejkvalitnější, nepopulárnější a nejzajímavější e-shopy na českém internetu.
Soutěž prošla změnou v načasování. Letos probíhá hlasování až na přelomu roku a vyhlášení výsledků proběhne až po uplynutí celého kalendářního období, a to v březnu 2016. „V letošním roce měníme závěrečné vyhlášení výsledků. Nepořádáme odbornou konferenci, ale přinášíme slavnostní galavečer. Popularita online nakupování roste a tak si zaslouží pořádnou oslavu,“ říká k soutěži Tomáš Braverman, ředitel nákupního portálu Heureka.cz a pokračuje: „Princip a cíle soutěže však zůstávají stejné – chceme najít, vyhlásit a ocenit ty nejkvalitnější a nejpopulárnější e-shopy na českém internetu za uplynulý rok ve třech známých kategoriích.“