On-line

Přechod na Google Analytics 4: nejdůležitější informace

Se začátkem července nastala pro uživatele Google Analytics velká změna, přestal fungovat GA Universal a kompletně jej nahradila verze Google Analytics 4. Jak nový přechod hravě zvládnout a co nová verze obnáší shrnula fullservisová agentura LCG New Media.

 Jedná se o novou verzi GA a kompletně jiný typ měření i jiné UI. GA4 spojuje data o webu i aplikaci, abyste mohli lépe porozumět cestě zákazníka. Hlavním rozdílem oproti stávajícím GA Universal je používání událostí namísto dat založených na relacích.

Jak implementovat

Pro implementaci je potřeba založit nový účet GA4 a propojit GA4 s Google Tag Managerem (GTM). To je ta jednodušší část. Ta složitější je přenastavení veškerých cílů a měřících kódů vč. Pixelů. Časové náročné je to zejména u e-commerce, kde musíte přenastavit komplet znova měření elektronického obchodu.

Abyste vše výše uvedené mohli udělat, je potřeba mít admin přístup do Google Analytics Universal, ze kterého pak budete zakládat nový účet.

Migrace dat

Zde nastává hlavní problém. Google sice slíbil, že historická data nechá k náhledu v GA4 dalších 6 měsíců po ukončení GA Universal, pak ale budou nenávratně pryč. A jelikož GA4 měří úplně jiným způsobem, není migrace možná. Z toho důvodu doporučujeme veškerá data stáhnout a zálohovat, např. do Power BI nebo alespoň do Excelu.

Zvládnu to interně? Odpověď je ano, ale může to být časově náročné (hlavně pro e-commerce) a je potřeba správné zadání pro programátora (ideální je, pokud rozumí marketingu).

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!