Mozaiky vyskládané z pestrobarevných keramických střípků nádherně oživí i ty nejšedivější plochy. O tom se nyní mohou přesvědčit všichni, kdo projíždějí okolo pražského Smíchovského nádraží.
Studenti aranžérství ze Střední průmyslové školy dopravní totiž místní zastávku tramvaje s využitím keramických obkladů RAKO proměnili v rozkvetlou, zářící louku. Proměna zastávky proběhla v rámci akce Zažít MHD jinak. Tu 16. září zorganizovala společnost ROPID, Regionální organizátor Pražské integrované dopravy, s cílem ukázat veřejnou dopravu v netradičním světle a podpořit myšlenku multimodální dopravy, čili kombinace různých dopravních prostředků od MHD přes železnici až po cyklistiku. Společnost Lasselsberger nápad na zkrášlení zastávky i kreativitu studentů podpořila věnováním hlavního materiálu pro tvorbu – keramických obkladů RAKO ze série ColorTWO.
Část potřebných keramických střepů studenti a učitelé přinesli z domova, šlo však většinou a světlé, nepříliš výrazné barvy. V této fázi se zapojila značka RAKO – Zářivé barvy ze série ColorTWO si vytipovali předem studenti, pedagogové si je pak odnesli přímo ze skladu. „Barevná RAKO paleta obkladů kreativitu studentů jen podpořila v jejich květinovém nápadu proměněném do reality na rozkvetlém Smíchovském nádraží. Těší nás studentská touha o vylepšení fádních míst Prahy a budeme určitě s radostí podporovat další podobné aktivity,“ dodává Pavla Nováková, manager komunikace RAKO.
Akce Zažít MHD jinak proběhla v rámci Evropského týdne mobility. Kromě zkrášlení zastávky na Smíchovském nádraží se návštěvníci mohli svést speciálním Cyklohráčkem do Prokopského údolí nebo cyklotramvají na Barrandov. K vidění byly i nové dopravní prostředky PID (elektrobus, tramvaj EVO1, autobusy PID). V rámci večerního programu byla pro diváky připravena živá hudba a taneční vystoupení Pole Dance. V rámci oslav 140 let MHD bylo možné si vyzkoušet, za jak dlouho se dá ujet 140 kilometrů s MHD nebo vymyslet nejzajímavější trasu s pomocí PID, na jejíž ujetí měli cestující 140 minut. Akce Zažít MHD jinak se konala ve spolupráci s Hlavním městem Praha, Dopravním podnikem hl. m. Prahy, Českými drahami, Městskou částí Praha 5, Městskou knihovnou v Praze, Královstvím železnic a dalšími partnery.