Portál Mistoprodeje.cz uspořádal koncem února v pořadí již druhou akci s názvem Shopper Marketing Breakfast, které se v chřipkovém období zúčastnilo 33 retailových odborníků a zástupců značek.
Aktuální trendy a novinky retailového trhu zde představili Miroslav Oupic, Václav Jirout, Tomáš Hynčica, Petr Václavek a Ondřej Gottwald. Třetí setkání se uskuteční ještě do poloviny tohoto roku.
Akce Shopper Marketing Breakfast s pořadovým číslem 2 proběhla opět v prostorech partnera akce – společnosti POS Media Czech Republic a obsahovala standardně dvě části – přednáškovou a neformální snídaňový networking.
Přednáškovou část zahájil Miroslav Oupic, Marketing Consultant společnosti Shopper Marketing Prague společně s Partner Managerem společnosti POS Media Václavem Jiroutem. Společně představili případovou studii LINA, která byla součástí projektu Shopper Marketing LAB, a na které spolupracovali obě společnosti ve spojení také s portálem Mistoprodeje.cz. Tato studie dokázala zvýšení prodeje sušenek LINA v prodejně TESCO Skalka na Praze 10 zavedením POS materiálů s tématikou sušenky LINA v uličce cukrovinek. „V prvním výzkumu na místě prodeje jsme zjistili v lokalitě odlišnou cílovou skupinu zákazníků sušenky LINA oproti deklarované. Na tuto skutečnost jsme zareagovali a také jsme před druhým výzkumem na prodejně instalovali podlahovou grafiku a prosvětlený ohraničující rám u sušenek LINA. Úspěšnost této kampaně potvrdil zvýšený prodej sušenek LINA o 37 %.“
Poté vystoupil Tomáš Hynčica, Business & Research Director ze společnosti Nielsen Admosphere, který informoval o reklamním trhu v roce 2017 z pohledu monitoringu Ad Intel Dat. Ve své prezentaci uvedl přehled reklamních investic v rámci jednotlivých mediálních i nemediálních kanálů a představil TOP 20 zadavatelů, TOP 10 kategorií a TOP 10 značek v jednotlivých kategoriích „Největším zadavatelem reklamního prostoru v roce 2017 byla společnost Alza.cz s reklamními investicemi ve výši 1,4 mld. Kč, což značí meziroční nárůst o 16 %. Největší skokanem však byla společnost Ferrero Česká s meziročním nárůstem o 66 %, respektive společnost Škoda Auto s nárůstem o 65 %.“
Největší ohlas přinesla třetí prezentace v pořadí, kterou přednesl Petr Václavek, majitel a CEO Foofgrood.com a která představila mobilní aplikaci pro hodnocení potravin s názvem Foodgrood. Celá aplikace bude propojovat data od výrobců, z institucí, od odborníků a obchodníků, z internetu a z dalších médií až po komunitu spotřebitelů. Spotřebitel, který použije tuto aplikaci na místě prodeje, bude po naskenování čárového kódu produktu online informován o kvalitě každé potraviny a jejího zařazení v žebříčku konkrétní kategorie zboží. „Tato aplikace nebude využívána jen v České republice, ale bude mít i globální charakter. V tomto roce chceme aplikaci spustit také v Německu a dalších státech EU, v roce 2019 pak v USA, v Kanadě a Austrálii a v roce 2020 v Číně a Indii.“
Závěrečnou prezentaci s názvem Proč se komunikace (nejen v instore) neobejde bez aktivace přednesl Ondřej Gottwald, New Business Director ze společnosti garp integrated. Účastníky akce řečník seznámil s krátkou teorií aktivace a také deklaroval skutečnost, že největší podíl na úspěšné aktivaci v retailu má kreativa. V prezentaci byla také představena aktivace společnosti garp integrated na produkt Brumík s názvem 21 things to discover before they grow up, která získala 2 místo na IMC Awards v kategorii Integrated Communication.