Středoevropská pobočka POPAI zahajuje ve spolupráci s agenturou OMD a jejím výzkumným oddělením OMG Research již pátý ročník průzkumu, který se zabývá analýzou aktuálních názorů a postojů zadavatelů reklamy k současnému oboru reklamy a komunikace v místě prodeje.
Letošní ročník průzkumu je realizován za podpory partnerských společností Authentica, MORIS design, Nestlé, REDA, Unilever a Asociace českých reklamních agentur (AČRA).
Tento dlouhodobý průzkumový projekt, který monitoruje postoje zadavatelů již od roku 2003, přináší aktuální poznatky o tom, jak zadavatelé reklamy vnímají komunikaci v prodejních místech a zároveň informuje o vývojových trendech v této oblasti včetně meziročních srovnání výsledků. Mapování postojů zadavatelů probíhá formou on-line dotazování CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) s využitím nástroje Snapshots, který je exkluzivním systémem OMD.
Průzkumu se účastní zástupci dodavatelů značkových výrobků ze všech významných segmentů trhu, to znamená z oblasti rychloobrátkového zboží, ze sektoru elektroniky, oblečení, obuvi, farmaceutických výrobků, hobby produktů, finančních produktů a služeb, automobilového trhu a dalších.
Průzkum zjišťuje, jak důležité a efektivní jsou dle zadavatelů reklamy různé využívané mediatypy v rámci jejich komunikačního mediamixu firem a jak hodnotí využití jednotlivých forem komunikace v místě prodeje ve srovnání s jinými komunikačními nástroji. Průzkum se dále zabývá rolí výrobců POP a agentur při realizaci projektů v místě prodeje, strukturou investic do jednotlivých forem komunikace a otázkou vyhodnocování jejich efektivity. Součástí průzkumu je také specifikace faktorů, které motivují zadavatele k větší míře zapojení POP komunikace do komplexních kampaní.
Projekt významným způsobem podporuje efektivnější spolupráci výrobců a dodavatelů POP prostředků se zadavateli reklamy a je dlouhodobě pozitivně vnímán zástupci odborné veřejnosti, kteří se mohou s detailními výsledky projektu seznámit exkluzivně v rámci odborných akcí POPAI CE a v rámci medializace výsledků.