Prodejny s obuví Deichmann, hypermarkety Tesco a širokosortimentní prodejny s oblečením C&A si pro své nákupy odívání a obuvi vybírá nejvíce Čechů. Vyplývá to z aktuální publikace Fashion 2014, kterou vydává společnost INCOMA GfK.
Zatímco Tesco a C&A jsou na předních příčkách návštěvnosti i popularity dlouhodobě, Deichmann předhonil konkurenční řetězec Baťa a vede žebříček nejnavštěvovanějších prodejen: v posledních 12 měsících tu nakupovalo 73% českých domácností. Celkem 6 řetězců se dostalo na hodnotu 60% a více nakupujících. Nejvyšší přírůstek zákazníků zaznamenalo Sportisimo.
Výrazným fenoménem současné doby jsou slevy. Z reprezentativního výzkumu Fashion 2014 od společnosti INCOMA Gfk, kterého se zúčastnilo 1000 domácností, vyplývá, že téměř dvě třetiny výdajů za odívání a obuv připadají na nákupy ve slevách a výprodejích.
Cena je klíčovým faktorem pro výběr prodejny zejména při nákupu každodenního oblečení, a dětského zboží. Naopak při nákupu obuvi a sportovního oblečení věnujeme zvýšenou pozornost kvalitě. Vzhledu oblečení věnujeme největší pozornost při nákupu formálních oděvů, padnoucí střihy jsou nejdůležitější při nákupu prádla.
Pokud jde o styl oblékání, běžné každodenní oblečení (džíny, trika, mikiny) je pro více než polovinu dotázaných nejčastějším oblečením do práce a školy. Jedna třetina lidí nosí slušné, ale ne formální oblečení (sukně, halenky, košile). Formální oblečení je hlavním pracovním oděvem jen pro 2% lidí.