Fakturace prostřednictvím QR kódu nebo hybridní faktura. Moderní metody účetnictví, které šetří čas i peníze živnostníkům a drobným podnikatelům a umožní jim soustředit se na jejich předmět podnikání místo zdlouhavé administrativy. Podle průzkumu společnosti SuperFaktura by je využila až třetina respondentů.
Díky novele zákona o DPH, která platí od začátku letošního roku, byly zrovnoprávněny elektronické faktury s papírovými. To otevřelo možnosti pro moderní metody účetnictví, jako je vystavování a úhrada faktur prostřednictvím QR kódu. Nejvýraznější výhodou fakturace přes QR kód je fakt, že podnikatel nemusí při úhradě dokladu vyplňovat příkazy k úhradě manuálně a dokola kontrolovat, zda zadal všechna čísla správně. Údaje z faktury se nasnímají pomocí tzv. chytrého telefonu a celá transakce proběhne v jeho internetbankingu. Podobným způsobem lze faktury i vystavovat – tak, aby obsahovaly QR kód.
Této funkcionality mohou drobní podnikatelé využít v aplikaci SuperFaktura.cz, která byla nedávno spuštěna i na českém trhu. Službu zaplacení faktury po vyfocení QR kódu na ní v současné době podporují Raiffeisenbank, Komerční banka, ČSOB a Era a Fio banka. „Skvělou zprávou je, že standard kódů QR platba, který používá i SuperFaktura, přijaly všechny banky sdružené v České bankovní asociaci. Je proto jen otázkou času, kdy všechny banky zpřístupní čtečky kódů ve svých aplikacích,“ uvádí výkonný ředitel společnosti SuperFaktura.cz Marek Mahdal.
Podnikatelé, které obtěžuje ztrácet čas posílání faktur poštou, ocení také tzv. hybridní poštu. Postup je jednoduchý: fakturu si jednoduše vytvoří v prostředí SuperFaktury a jedním klikem odešle přes zabezpečené spojení do centrály. Odtud ji SuperFaktura vytiskne, vloží do obálky a pošle adresátovi.
„Podle průzkumu, který jsme si nechali mezi našimi cílovými skupinami vypracovat, by o službu fakturace prostřednictvím QR kódu nebo hybridní fakturu měla zájem zhruba třetina respondentů,“ uvádí Mahdal. „Necelé dvě třetiny dotázaných by také měly zájem využívat komfortní vyúčtování, tedy platby a doručování elektronických faktur prostřednictvím internetového bankovnictví,“ doplňuje Mahdal.
Hlavními výhodami aplikace SuperFaktura.cz jsou úspora času a nákladů při vedení agendy, přístup k technologiím jinak finančně nedostupným a efektivní komunikace s účetním a úřady. Mezi hlavní funkcionality patří vedle zmíněných alternativních metod platby také vedení agendy online (fakturace, náklady, banka, pokladna, kontakty, cenové nabídky, sklad), statistiky a analýzy v reálném čase, propojení s bankou a účetním software, synchronizace s e-shopem v reálném čase.
Podnikatelé si mohou aplikaci na 30 dní vyzkoušet zdarma. Poté je pro ně připraven základní balík služeb za 150 Kč nebo prémiový set za 450 Kč měsíčně. První je vhodnější pro živnostníky, druhý pro malé firmy a e-shopy. Po skončení členství je učet nadále aktivní, pouze není možné vystavovat další doklady.
– red –