Marketingová kampaň na podporu nové televizní reklamy SKITTLES, zahrnující spot Punťa u kadeřníka, Punťa u veterináře, netradiční sampling na Náplavce a soutěž pro fanoušky s názvem Hledá se Punťa, se stala historicky nejúspěšnější online kampaní značky v Česku a na Slovensku.
„Celá kampaň vznikla jako lokální podpora nové televizní reklamy, která běží i v několika dalších zemích. Zajímavý koncept kampaně včetně postupného odhalování dalších videí s mráčkem Punťou měl za cíl spotřebitele pobavit a naplnit tak motto značky – čekej nečekané. Využili jsme především Facebooku a promo videí na kanále Youtube,“ přibližuje strategii brand manažerka značky SKITTLES Hana Lerchová.
Kampaň zahájil netradiční sampling produktů na pražské Náplavce, kde byly navíc pomocí speciálního přístroje vyráběny umělé mraky – Punťové, kteří se vznášeli k nebi. Video z Náplavky, které překvapeným kolemjdoucím odhalovalo, že tvorbu mraků má na svědomí babička koupající se ve SKITTLES. Následovalo odhalení spotů Punťa u kadeřníka a později i Punťa u veterináře, které navázaly na úspěšnou televizní reklamu s mrakem Punťou a babičkou na procházce. Pro podporu videí byl použit nový facebookový formát „video view“. Jedná se o formu postu, který obsahuje video, jež na rozdíl od standardního video postu zabírá celý newsfeed, takže je vizibilnější a lépe dostupný také z mobilních zařízení. Zejména díky využití tohoto formátu dosáhla kampaň skvělých výsledků.
Kampaň vyvrcholila online aktivitou Hledá se Punťa, která probíhala na stránce www.hledasepunta.cz s podporou na Facebooku SKITTLES. Na těchto kanálech byly postupně zveřejňovány indicie, na jejichž základě účastníci hledali ztraceného domácího mazlíčka Punťu. Vítěz získal 100 000 duhových bonbonů. Kampaň měla v ČR dosah 478 883 a na Slovensku 226 130 lidí.
„Všechny kampaně dopadly velmi dobře a zejména reklamní video Punťa u kadeřníka a akce Hledá se Punťa dokonce naprosto skvěle. CPV kampaně Kadeřník bylo tak nízké, že se nám ve Facebookovém admin účtu ukazují částky 0,00 euro, tedy se v podstatě ani nezobrazují. Stejně tak v případě engagementu postů Hledá se Punťa jsme dosáhli neuvěřitelné ceny za engagement, “ zhodnotila úspěšnou kampaň Michaela Jirouchová z agentury MediaCom.
Celkově online kampaň pro Českou republiku a Slovensko v prostředí Facebooku a Youtube zasáhla přes 1,3 milionu lidí a zaznamenala přes 3,2 milionu impresí.