Význam sociálních sítí i blogů pro firmy a organizace meziročně vzrostl, přesto některé velké podniky sociální média nadále ignorují. Vyplývá to z výsledků dotazování mezi 207 marketingovými a PR odborníky, které ve dnech 5. až 20. listopadu provedla agentura Donath Business & Media (DBM) ve spolupráci s poradenskou agenturou MR. Think (Market Research Think).
„Většina respondentů (56,9 %) uvedla, že se meziročně význam sociálních sítí ve sféře jejich zájmu zvýšil. Důležitost blogosféry vzrostla pro 31,5 % firem,“ říká koordinátor průzkumu Tomáš Jelínek z DBM. Denně sociální sítě monitoruje více než polovina (52,0 %) firem a blogy/videoblogy více než desetina (11,9 %). Podle Jelínka je překvapením, že sociální sítě vůbec nikdy nesleduje 20,6 % respondentů, u blogosféry je to dokonce 50,8 %.
Sociální sítě mají podstatný význam pro 65,1 % firem a organizací, blogosféra je důležitá jen pro 26,7 %. Na sociálních sítích komunikuje 79,0 % podniků a organizací, zastoupených v průzkumu. Blogery oslovuje jen 27,6 % z nich a jejich struktura odpovídá vnímání blogerů podle předchozího výzkumu Blogbarometr™ 2015. Jedná se především o firmy ze sektoru FMCG, služby, maloobchod a organizace, které jsou aktivní v kultuře.
Průzkum byl realizován jako doplněk širšího projektu IPREX BlogbarometerTM 2015, který je zaměřen na názory blogerek a blogerů. Podle letošních výsledků se meziročně projevila v české blogosféře vyšší aktivita firem. Tento závěr byl testován dotazováním komunikačních odborníků z podnikového a veřejného sektoru. Většina respondentů (61,5 %) byla z firem a organizací nad 250 zaměstnanců. Podrobné výsledky jsou uvedeny v přiložené zprávě.