V rámci odborného programu veletrhu Reklama Polygraf proběhlo 10. 5. 2016 slavnostní vyhlášení výsledků 16. ročníku soutěže o nejlepší reklamní a dárkové předměty Hvězda 3D reklamy. Soutěž představila nejzajímavější novinky v oblasti 3D reklamy na našem trhu.
Pořadatel soutěže, kterým je od letošního roku asociace POPAI CE ve spolupráci s MIP Group, ocenil předměty v 16 soutěžních kategoriích. Mediálním partnerem soutěže je týdeník o marketingu, médiích a reklamě Marketing &Media. Soutěž dále podpořily společnosti SPEED PRESS Plus a.s. jako partner kategorie „Reklamní textil“ a SVĚT TAŠEK spol. s r.o. jako partner kategorie „Reklamní gastronomie“.
Absolutním vítězem se staly Silikonové PIN on náramky, jejichž autorem je společnost Silic Média s.r.o. Cílem bylo vytvořit pro společnost Bonduelle zábavný sběratelský dárek pro děti, který bude motivovat děti k tomu, aby ve školní jídelně upřednostňovaly zeleninová jídla. Na základě tohoto zadání vznikla speciální edice silikonových náramků s piny (cvočky) ve tvaru oblíbených zeleninových postaviček Bonduelle. Společnost Bonduelle použila v roce 2015 náramky do projektu Bondíkmánie, který je součástí věrnostního programu Škola plná zdraví. Děti, jejichž školní jídelny jsou zapojené do zmíněného věrnostního programu, získaly od Bonduelle na začátku náramek pouze s jedním pinem a poté za určitý počet snědených zeleninových obědů dostávaly další piny. Tyto náramky se v mnoha školních jídelnách staly hitem a děti piny sbírají s nadšením dodnes.
Cenu Inovace roku získala Samolepka svítící od společnosti Sprint trading s.r.o., která slouží k nalepení na spodek lahve a po zapnutí krásně prosvítí celou láhev FRISCO.
Vyhlašovatelé vnímají tvorbu individuálního designu zejména mladých tvůrců jako velmi důležitou, proto součástí soutěže je i speciální kategorie Reklamní předmět 3. milénia, ve které soutěží dosud nerealizované návrhy. V této kategorii zvítězila práce Levá pravá od Jaroslava Jerhota. Většina malých dětí, které se učí obouvat si boty, má zpočátku problém rozpoznat, která bota je pravá a která levá. Návrh tento problém řeší použitím potištěných vložek do bot, kdy na levé vložce je levá půlka obrázku a na pravé vložce pravá půlka. A obrázek se složí, pouze pokud je levá bota správně položena vedle pravé. Vložky samozřejmě mohou obsahovat logo společnosti.