Návštěvnost multimediálního obsahu na webech měřených výzkumem NetMonitor se oproti květnu zvýšila o 22 tisíc RU a nyní dosahuje téměř 3,9 milionu. Počet zahájených přehrání přesáhl v červnu hranici 112 milionů. On-line videa sledovalo v červnu o něco více mužů než žen (51 %). Největší podíl uživatelů, navštěvujících multimediální obsah, patřil do věkové kategorie 35–44 let (téměř 24 %). Sledování videa přitom nezávisí na velikosti obce: návštěvnost je v tomto případě rozložena rovnoměrně.
Návštěvnost z klasických PC
Celkový počet internetových uživatelů navštěvujících webové stránky zapojené do výzkumu dosáhl v červnu hodnoty 8,1 milionu, přičemž 6,3 milionu uživatelů pocházelo z ČR. Nejvíce českých uživatelů navštěvovalo Domovské stránky portálů (5,7 milionu), Databáze a katalogy (4,7 milionu) a Zpravodajství (4,5 milionu). Co se týče množství stráveného času, první místo obsadila kategorie Domovské stránky portálů s celkovým počtem téměř 8 hodin měsíčně na uživatele a na dalších dvou místech se umístily kategorie Komunikační služby (5,5 hodiny) a E-commerce (více než 2 hodiny).
Tab.1. Návštěvnost internetu v ČR – výsledky za červen 2014
* Reální uživatelé z ČR – počet uživatelů internetu z České republiky, kteří navštívili alespoň jeden z webů zapojených do výzkumu NetMonitor během daného měsíce.
Zdroj: NetMonitor, červen 2014.
Mobilní internet
V červnu se počet českých internetových uživatelů navštěvujících mobilní webové stránky z mobilních telefonů a tabletů přiblížil k hodnotě 2,9 milionu; počet provedených zobrazení stránek přesáhl hranici 900 milionů. Nejvíce uživatelů navštěvovalo webové stránky v kategoriích Zpravodajství (800 tisíc až 1 milion uživatelů) a horizontální portály (přibližně 900 tisíc RU). Naopak nejvíce času strávili uživatelé na stránkách nabízejících přenosy sportovních zápasů, a to v průměru 1,5 hodiny měsíčně na uživatele.
Nejvyšší podíl mobilních zobrazení stránek lze pozorovat u kategorie Těhotenství a rodičovství: z mobilních zařízení zde pochází téměř čtvrtina zobrazení. Vysoká návštěvnost z mobilních zařízení byla dále zaznamenána na webech v oblasti sportu a zdraví (16 % resp. 13 %). Největší podíl návštěvnosti z klasických PC vykazují naopak weby komunikačních služeb a kategorie zábava a hry (více než 94 %).