Po roce a půl programování a měsících testování běží na www.mixit.cz nová verze Mixitu 2.0. Nový web si po čtyřech letech fungování vyžádalo jednak rozšíření počtu produktů a produktových řad, a jednak profesionalizace objednávkového systému. Stejně jako u minulého je web programovaný od nuly a stejným programátorem, tentokrát v programovacím frameworku Ruby on Rails. Celý web je urychlen pomocí technologie AJAX. Zákazníci na něm kromě rozšíření produktových řad ocení i nové funkce jako hodnocení a prohlížení mixů jiných lidí a především ještě intuitivnější míchání.
„Nový web vznikal asi rok a půl, plánovat jsme ho začali ještě dříve. Ač to zákazníci nepoznali, tak starý web už nezvládal přijímat naše nové nápady a vylepšení a trošku nás brzdil v rozletu. Celou dobu jsme ho vylepšovali, i v době, když už se pracovalo na novém, ale každá změna na něm byla čím dál tím náročnější a vytvářela víc komplikací. Asi před dvěma lety už bylo jasné, že růst počtu objednávek, sortimentu a změna míchacích a objednávkových procesů budou nový web vyžadovat,“ vysvětluje důvody změny Martin Wallner, jeden ze zakladatelů Mixit.cz.
Web programoval od nuly týž programátor, na kterého Mixit vsadil téměř před čtyřmi lety, i když mu v té době bylo teprve dvacet let. Od té doby se z externího programátora stal interní, dokonce se (skoro) vlastní kanceláří. Web Mixit.cz tvořil a tvoří v jednom z nejmodernějších dostupných frameworků a zbytku týmu jen říká, že je to programovací jazyk pro hipstery.
Druhá část Mixitu mezitím ladí design, na kterém si zakládá stejně jako na funkčnosti webu, se svým dvorním grafikem, kterého za pět let spolupráce nikdy neviděli, který ale navrhuje i design všech obalů a na kterého nedají dopustit.
Výsledkem spolupráce je web, na který se podařilo přejít takřka bez komplikací a podařilo se úspěšně zdolat i největší úkol, čímž bylo přesunutí kompletní databáze objednávek. Zákazníci tak nepřišli o seznam svých oblíbených mixů a mohou nadále objednávat i ty, které měli uložené na starém webu. „Je pravda, že jsme při přesouvání tři dny nespali, ale nezaznamenali jsme žádný vážnější problém. A to ani po spuštění. A pokud něco zákazníci objevili, ochotně a mile nás na chybu upozornili, připomínkovali změny a byli chápaví, pokud něco neběželo stoprocentně. Připomínek chodilo i 50 denně, nepamatuju si ale ani na jednu podrážděnou nebo negativně míněnou, což nás moc těšilo,“ dodává Tomáš Huber, druhý ze zakladatelů.
Web je plně jazykově přenositelný a funguje už i na slovenské verzi, polská bude spuštěna do několika týdnů, stejný časový výhled je i pro responzivní web. Díky novému webu Mixit konečně mohl zavést novou produktovou řadu (sušenky) a spustit míchání pytlíků do kapsy. Z ekonomického hlediska nový web mírně zvýšil konverzní poměr a průměrnou hodnotu objednávky.