Reklama

Masthead of Mather Advertures se dostal do galerie bannerových špiček

Přestože bannery nejsou v posledních letech tím nejvýkonnějším online reklamním nástrojem, čas od času se objeví banner, který tento formát znovu vynese na výsluní zájmu všech marketingových oddělení a mediálních agentur. To se dokonce opakovaně stalo v případě tzv. Masthead formátu na serveru YouTube, který připravila agentura Mather Advertures pro svého stálého klienta Vodafone.

Digitální agentura Mather Advertures nasadila tzv. Masthead na serveru YouTube nejprve 23. března a poté 26. května 2011. Zatímco březnový Masthead podporoval kampaň na datové služby a pracoval s postavami Země a Měsíce, květnový formát vycházel z kampaně „Tarifní balíčky“.

V obou případech vznikl v agentuře Mather Advertures unikátní herní Masthead, který v průběhu jednoho dne zaujal tisíce návštěvníků YouTube. Cílem jednoduché hry ke kampani na datové služby bylo, aby hráč vystřelil Měsíc pod určitým úhlem na oběžnou dráhu a obkroužil co nejvíckrát svou vyvolenou Zemi.

Květnová hra ke kampani „Tarifní balíčky“ naopak vyžadovala, aby se hráč pokusil co nejdéle udržet na točící se míchačce. Kreativy v obou případech navazovaly na nadlinkovou část kampaně Teamu Red.

První Masthead z dílny Mather Advertures ocenili nejen běžní uživatelé, ale dokonce i odborníci, kteří jej zařadili do Rich Media Gallery na googlovském DoubleClick mezi top reklamy, které běžely na YouTube. Galerie ukazuje kreativní řešení multimediálních formátů z různých zemí i oborů a slouží k inspiraci klientů i agentur. Agentura Mather Advertures tedy může být náležitě pyšná, že se její reklama dostala mezi bannerovou špičku.

A jak úspěšné bannery fungovaly? V březnu si první hru zahrálo téměř 10 000 lidí během jednoho dne. Reálně pak na banner kliklo 16 666 uživatelů, což byl úctyhodný výsledek.

Květnová čísla byla pro Vodafone a největší digitální agenturu v České republice ještě zajímavější. Celkem si zahrálo 11 168 lidí a dalších 12 210 uživatelů pokračovalo v hraní na microsite. Zájem překonat výsledky soupeřů byl natolik velký, že 28 928 uživatelů balancovalo na míchačce znovu a znovu. Na banner reálně kliklo celkem 35 936 uživatelů, tj. dvakrát více než v případě rekordního března. Masthead banner byl zobrazen 1 410 295krát během jednoho dne, kdy byl online. CTR banneru tak ve svém výsledku dosáhlo jen stěží uvěřitelné hodnoty 2,55 %. Když uvážíme, že průměr na banner je 0,06 %, tak agentura Mather Advertures zvládla opravdu husarský kousek.

„Snažili jsme se obalit to, co prodává, tím, co baví. Nabídnout návštěvníkům YouTube hru, která zaujme svojí nenáročností, ale zároveň vyhecuje hráče k soutěžení s ostatními,“ říká Tomáš Tetour, vedoucí multimediálního oddělení Mather Advertures a jeden z autorů bannerů.

-red-

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!