Minulý týden v České republice odstartovala nová mezinárodní kampaň Deutsche Telekomu, která využívá nejpopulárnější hru současnosti pro chytré telefony – Angry Birds. Cílem kampaně je ukázat zábavnou stránku chytrých telefonů. S „naštvanými ptáky“ se v červnu setkají zákazníci také v Bulharsku, Chorvatsku, Řecku, Maďarsku a Rumunsku.
Kampaň „Angry Birds naživo“ chce oslovit větší počet diváků, kteří přirozeně tíhnou ke smartphonům. Kromě samotných „naštvaných ptáků“ a jejich úhlavních nepřátel, vychytralých prasátek, jsou hvězdou spotů právě chytré telefony. V českém prostředí jde o novinku T-Mobile move a Sony Ericsson Xperia Play. Využití chytrých telefonů je podmíněno také cenově dostupným datovým připojením: kampaň proto zmiňuje také T-Mobile datové tarify Internet v mobilu. „Nový chytrý telefon T-Mobile move ve spojení s našimi datovými tarify Internet v mobilu jasně ukazuje, že smarthphony jsou dnes dostupné naprosto všem,“ říká Petr Dvořák, výkonný ředitel marketingu T-Mobile, a dodává: „Chytré telefony kromě celé řady funkcí nabízejí spoustu zábavy, což chceme ukázat také naší novou kampaní s Angry Birds v hlavní roli.“
Kampaň dále podpoří videoobsah distribuovaný prostřednictvím různých kanálů, který zájemcům umožní nahlédnout do zákulisí příprav nejnovějšího spotu, jenž je zcela v duchu sloganu „pro společné zážitky“.
Ve spotu pořízeném v městečku Terassa poblíž Barcelony si překvapení diváci mohli naživo zahrát se známými postavičkami ze hry – od prasátek v nadživotní velikosti po létající ptáky. Během natáčení mohl každý sám v reálu okusit nakažlivé kouzlo hry Angry Birds. Z kolemjdoucích se stali hráči, stejně jako jediným tahem prstu po displeji smartphonu mohli aktivovat obří skutečný prak a sami se naživo zapojit do hry.
„Ptáci“ v Česku
Angry Birds tak na následující dva měsíce ovládnou celou Českou republiku. Objeví se na televizních obrazovkách, inzerátech v tištěných médiích či bigboardech. Kromě toho na ně narazí cestující například v pražském metru, na vybraných zastávkách MHD, kde si hru budou moci vyzkoušet na interaktivní dotykové obrazovce, či ve vybraných zoologických zahradách. Zákazníci T-Mobile mohou samotnou hru jednoduše stáhnout z adresy www.t-mobile.cz/hra.
Realizaci televizní a printové části kampaně měla na starosti agentura Saatchi&Saatchi, ambientní média agentura Klan, on-line a kino reklamu pak VACULÍK ADVERTISING společně s Proboston Creative. Speciální úprava facebookového profilu a youTube kanálu nese podpis MacCann Digital.
Společnosti Deutsche Telekom a Rovio velmi těší, že mohly spolupracovat na tomto projektu, díky kterému mohou prostřednictvím jedinečné a nezapomenutelné akce oslovit širší publikum a komunikovat tak své hodnoty a značku. Od svého uvedení na začátku roku 2009 se hra „Angry Birds“ stala hitem po celém světě a stanovila novou laťku pro úspěšné aplikace pro chytré telefony a mobilní hry. Tento titul se drží na přední příčce v počtu stažení mezi placenými hrami i těmi, které jsou zadarmo. K říjnu 2010 zaznamenal více než 10 000 000 stažení platícími zákazníky. Denně stráví lidé po celém světě zhruba 200 milionů minut hraním této hry, což se rovná 16 letům každou hodinu.
-red-