Přestože nás Olympijské hry v Londýně čekají až za rok, Český olympijský výbor ve spolupráci s komunikační skupinou Mather již spouští kampaň, která má veřejnosti přiblížit myšlenky olympismu. Projekt se jmenuje „Žijeme Londýnem“.
Kampaň, která odstartovala slavnostním večerem 24. května v Brně, tvoří v první části tři projekty – výstava velkoformátových fotografií zachycujících historii českého olympismu, vzdělávací program pro školy a putování originálního anglického doubledeckeru. Všechny projekty se dostanou do regionů. Připravuje je Mather Activation.
Putovní výstava velkých momentů českého olympismu se uskuteční v krajských městech vždy pod širým nebem na otevřených prostranstvích. Celý týden budou mít lidé příležitost prohlédnout si osm čtyřstranných panelů s velkoformátovými fotografiemi, které bude doprovázet nějaký příběh. Expozice začíná téměř sto let starou fotkou českých sportovců na zahájení Olympijských her ve Stockholmu v roce 1912 a končí nástupem na hrách ve Vancouveru, kde nese vlajku Jaromír Jágr. Na fotografiích se objeví všech jedenapadesát vítězů OH v českém či československém dresu.
Kampaň má i svou vzdělávací část. Za žáky základních škol přijedou vyslanci olympijské myšlenky, kteří je seznámí jednak se základní olympijskou abecedou (historie OH, olympijské sporty, úspěchy českých sportovců), tak s hlavní ideou Olympijských her. „Není to jen o vztahu ke sportu, jde nám o vzbuzení národní hrdosti, rozvoji charakteru a motivaci „bojovat“ na všech frontách dětského snažení,“ vysvětluje Marek Tesař, Managing Director Mather Activation.
Atmosféru Londýna přiveze do českých a moravských měst originální doubledecker. Uvnitř bude speciální multimediální centrum, které vtáhne návštěvníky zábavnou formou do hry. „Chceme zvýšit akcent na geografickou blízkost Londýna, tedy jedinečnou možnost navštívit Olympijské hry v Londýně a podporovat české sportovce přímo na nejmodernějších sportovištích,“ dodává Marek Tesař.
Kampaň Žijeme Londýnem je dosud největší komunikačním projektem v historii českého olympismu. Bude trvat celý rok a její součástí budou i nadlinkové aktivity, které již připravuje Mather Communications. Web připraví Mather Advertures.
-red-