Výzkumná agentura Ipsos Tambor uvedla na český trh studii Brand Scanner, která navazuje na již tradiční studii vnímání značek Brand Power a která přináší zásadní obohacení o prvky standardizovaného měření brand equity, segmentace zákazníků a lifestylové typologie. Brand Scanner byl vyvinut na základě brainstormingu specialistů Ipsos ASI (globální divize Ipsosu specializované na výzkum značky a komunikace) a požadavků mezinárodních klientů.
„Brand Scanner je určen především klientům, kteří chtějí získat všeobecný přehled o pozici značky v konkurenčním kontextu vlastní kategorie a zároveň nemají k dispozici dedikovanou detailní studii na dané téma. Nejčastějšími odběrateli této volně prodejné studie jsou tak především střední a menší firmy, spolu s komunikačními a mediálními agenturami“, doplňuje tento krok Ipsosu na českém trhu Jakub Malý, Deputy General Manager.
Brand Scanner měří ekvitu a zdraví značek napříč kategoriemi a sleduje, jak silná je značka v porovnání s konkurencí i se značkami v jiných kategoriích, jak si značka stojí na základních pilířích ekvity značky, jaké je cenové vnímání značky. Zároveň segmentuje klienty/ konzumenty podle vztahu ke značce, kombinuje postojové a behaviorální ukazatele, kvantifikuje klíčové klienty, náchylné k odchodu i potenciální zákazníky. Samozřejmostí je demografické a lifestylové vymezení jednotlivých zákaznických segmentů.
Kategorie v rámci Brand Scanner 2011: stavební spořitelny, hypotéky, úvěry na bydlení, pojišťovny, spotřebitelské půjčky, pivo, káva, mléčné výrobky, telekomunikace – hlasové služby, telekomunikace – připojení k internetu, léky na zlepšení sexuálního zdraví, léky proti bolesti, léky proti nachlazení a chytré telefony.
-red-