Po skončení konference IAC rozhodli členové Výkonné rady SPIR o novém dodavateli měření internetové návštěvnosti NetMonitor. Vítězem výběrového řízení se stala společnost comScore, se kterou SPIR bezprostředně zahájí jednání o implementaci řešení a smluvních podmínkách. ComScore tak v příští vlně nahradí stávajícího dodavatele služby a druhého finalistu tendru, konsorcium firem Gemius a MEDIARESEARCH.
Nová vlna bude spuštěna na začátku příštího roku a smlouva s dodavatelem bude sjednána na tři roky. Projekt zahrnuje měření návštěvnosti internetových médií v kvalitativní a kvantitativní části (návštěvnost stránek a sociodemografický profil návštěvníků médií), měření videoobsahu a dodávku dat o trhu mobilního internetu. „Rozhodujícími kriterii pro výběr dodavatele NetMonitoru byla cena, technické a výzkumné parametry systému, možnosti dalšího rozvoje, reference dodavatele, orientace na trhu a ochota přizpůsobit se požadavkům SPIR,“ upřesňuje parametry výběru předseda Výkonné rady SPIR Ján Simkanič.
Od nové vlny si SPIR slibuje zapojení hlavních zahraničních internetových médií do projektu, zahrnutí nových technologií jako jsou čtečky nebo tablety do měření, zvýšení povědomí o českém internetovém trhu pro nadnárodní inzerenty a v důsledku vyšší výdaje do internetové reklamy v ČR. „Ráda bych poděkovala všem účastníkům výběrového řízení, výběrové komisi a hlavně oběma finalistům za úsilí a energii, kterou tendru věnovali, velmi si jí ceníme“ dodává Kateřina Hrubešová, výkonná ředitelka SPIR.
SPIR je profesní sdružení působící v oblasti internetové reklamy od roku 2000. V současné době tvoří členská základna sdružení celkem 63 členů. Kromě provozování jednotného, široce respektovaného výzkumu návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetu NetMonitor, realizuje projekt monitoringu internetové reklamy AdMonitoring, odbornou konferenci o internetovém marketingu IAC, poskytuje expertní analýzy vývoje internetového trhu u nás a je samoregulátorem audiovizuálního obsahu.
– red –