Podnikavou hlavou roku 2011 se stala studentka marketingové komunikace z UTB Zlín Anna Chytilová (23) s projektem KlerAnč. Prvenství získala v souboji o nejlepší nerealizovaný podnikatelský záměr, titul vyhlašovaný Vědeckotechnickým parkem Univerzity Palackého (VTP UP) v Olomouci. Partnerem soutěže byla Agentura pro podporu podnikání a investic CzechInvest.
„Podnikavá hlava je skvělou příležitostí, jak podpořit podnikání v regionu. Navíc nabízí propojení vysokých škol s podnikatelským světem a dalšími regionálními institucemi, což CzechInvest jednoznačně vítá,“ říká k soutěži generální ředitel Agentury pro podporu podnikání a investic CzechInvest Miroslav Křížek.
Projekt Anny Chytilové spojuje reklamu a marketing a nadané studenty. „Reklamní nápady v něm realizují sami talentovaní studenti, kteří tak získají praxi, peníze a neocenitelné zkušenosti,“ popsala Anna Chytilová svůj projekt. „KlerAnč chceme s kolegyní Klárkou Szanyovou nastartovat ještě „ve školních lavicích,“ dodala. Od VTP UP vítězka získala 50.000 korun na rozjezd podnikání, pronájem kanceláře na rok zdarma a další věcné ceny.
Ve finálovém kole druhého ročníku soutěže Podnikavá hlava se ve středu 11. května 2011 utkalo v prostorách VTP UP deset finalistů. „O vítězi rozhodla odborná porota, která hodnotila především kvalitu přípravy podnikatelského záměru a jeho prezentaci,“ říká ředitelka regionální kanceláře agentury CzechInvest pro Olomoucký kraj Lenka Gondová, která byla její členkou, a dodává: „Projekt KlerAnč nás mimo jiné zaujal tím, že nabízí komplexní služby“.
O tom, že soutěž Podnikavá hlava je plnohodnotnou možností, jak začít podnikat, svědčí nejenom rekordní počet téměř šedesáti přihlášených účastníků, ale i fakt, že mezi finalisty byli jak studenti vysokých škol, tak i lidé už pracující nebo podnikající. Soutěže se zúčastnili nejen studenti Univerzity Palackého, ale i zástupci Univerzity T. Bati ve Zlíně, Masarykovy univerzity v Brně či Univerzity v Hradci Králové.
Stejně různorodé byly i jejich nápady. „Na jedné straně se mezi finální záměry dostaly stále populárnější internetové projekty či projekty zaměřené na sport na straně druhé i netradiční podnikatelský záměr na výrobu a zpracování ovčího mléka,“ poukázal na pestrost soutěže Ing. Radek Žilka, hlavní konzultant VTP UP.
Na celkovém druhém místě se umístil Jaroslav Mátl s projektem Cestovní agentura Lana (cestovní agentura pro tělesně postižené). Bronzovou pozici obsadil Marek Kaleta s plánem na výrobu a zpracování ovčího mléka.
Porota vybrala také vítěze v kategoriích Podnikatel v sukních a Nejlepší středoškolák. Podnikatelkou v sukních se stala Pavla Gabalcová, studentka francouzštiny pro hospodářskou praxi na Univerzitě Palackého s projektem Ladies Fitness & Spa centrum. V kategorii pro středoškoláky si prvenství odnesl Milan Holínek s plánem vybudování Centra adrenalinových sportů CAS.
-red-