Minulý týden vyhlásila Asociace televizních organizací (ATO) výběrové řízení na realizátora čtvrté vlny elektronického měření sledovanosti televizního vysílání.
Smlouva se stávajícím realizátorem peoplemetrového měření vyprší koncem roku 2012. V tu dobu už bude připraven nový projekt, který od 1. ledna 2013 plynule naváže na tři předcházející vlny měření. Peoplemetrová data o sledovanosti televize mají čeští uživatelé k dispozici již čtrnáctý rok. Prvním realizátorem projektu byla v roce 1997 společnost Taylor Nelson Sofres Media Facts, nyní již devět let ATO spolupracuje s výzkumnou agenturou Mediaresearch.
Elektronické měření sledovanosti televizního vysílání v ČR se vyznačuje vysokou kvalitou dodávaných dat. Měření probíhá na reprezentativním vzorku 1 833 domácností (4 330 jednotlivců). Struktura panelu je průběžně upravována podle aktuálních dat ČSÚ a na základě exkluzivního Kontinuálního výzkumu ATO (9 000 respondentů ročně). Nastavené parametry nového výzkumu zachovávají vysokou úroveň stávajícího projektu a rozšiřují ho navíc o požadavky na měřící technologie, které jsou schopny reagovat na vývoj a změny ve způsobu příjmu a sledování televizního vysílání, a to jak v reálném čase, tak i v režimu na vyžádání.
Hlavním účelem výzkumu elektronického měření sledovanosti jsou data o sledovanosti televize. Projekt má ale další významnou a svým způsobem unikátní přidanou hodnotou, a sice výstupy z výzkumu životního stylu (LSS). Je realizován na peoplemetrovém panelu a sleduje mediální, postojové a spotřební chování dospělé i dětské populace. Zaznamenává i nově vznikající trendy v mediální konzumaci.
ATO letos poprvé, vzhledem ke změně zákonných předpisů, postupuje podle ustanovení zákona o veřejných zakázkách.
-red-