Již 9 let dodává výzkumná agentura MEDIARESEARCH data o sledovanosti televize v České republice. Češi za tu dobu proseděli před televizí více než 105,6 miliardy hodin a měli možnost shlédnout 12,5 milionů pořadů.
Projekt elektronické sledovanosti televize realizuje agentura MEDIARESEARCH pro Asociaci televizních organizací (ATO) podruhé. První projekt probíhal v letech 2002–2007, druhý běží od roku 2008 dodnes.
Měření probíhá na vzorku domácností, statisticky vyváženém tak, aby reprezentoval celou Českou republiku. V současnosti je měřeno 1833 domácností. V porovnání se zahraničím se jedná o nadstandardní vzorek. Celkem se za dobu trvání projektu vystřídalo 5 020 domácností.
Data reportují každou vteřinu vysílacího času a jsou dodávána k televizím vždy druhý den v 9 hodin ráno. Obsahují informace o sledování 23 různých televizních stanic. Celková velikost všech dat za 9 let projektu je 250 GB. K jejich přenosu by bylo za potřebí 358 kusů CD.
„Koláče sledovanosti“ jak datovým výstupům běžně říká, využívají televize k sestavování svých vysílacích programů a ke stanovování cen reklamních bloků. Za zmínku stojí i fakt, že čeští diváci měli možnost shlédnout téměř 2 miliony reklamních spotů a 12,5 milionů televizních pořadů. Průměrný Čech sleduje televizi více než 3 hodiny denně.
Kromě dat o sledovanosti jednotlivých televizních pořadů vzniká každoročně i zpráva o výzkumu životního stylu (LifeStyle Survey) a životního stylu dětí. V ní je popsán vztah českých diváků k televizi a k dalším médiím a jejich vybavenost těmito médii.
-red-