Obchod

Pivovar Krušovice uvařil pořádnou Dvanáctku

Jeden z nejsilnějších hráčů na pivním trhu v České republice, společnost Heineken, přichází s další změnou v portfoliu piv značky Krušovice. Původní krušovický Ležák nahrazuje pořádnou krušovickou Dvanáctkou se stupňovitostí 12,2 %. Vychází tak vstříc svým zákazníkům, kteří nostalgicky vzpomínají na tradiční receptury pivovaru Krušovice.

Nová Dvanáctka má vyšší stupňovitost 12,2 %, což znamená, že mladina nyní obsahuje 12,2 % extraktu, který dává pivu plnost. „Jde tedy skutečně o pořádné dvanáctistupňové pivo,“ vzkazuje Tomáš Kosmák, vrchní sládek pivovaru Krušovice. Chuť Dvanáctky je typická svou výraznou a současně velmi příjemnou, dlouho doznívající hořkostí. Té se dosahuje použitím vybraných odrůd českého chmele ze žatecké chmelařské oblasti. „Při výrobě používáme vlastní kmen kvasinek a čtyři druhy velmi kvalitních českých a moravských sladů. Použití karamelových sladů dodává naší Dvanáctce jantarovou barvu a plnou sladovou chuť a vůni,“ upřesňuje Tomáš Kosmák. Díky využívání surovin od českých dodavatelů se tento výrobek může honosit označením České pivo.

Když se společnost Heineken rozhodla realizovat průzkum na vnímání značky Krušovice, zjistila, že většina českých konzumentů krušovických piv si přeje návrat značky k tradičním recepturám z 80. let, kdy se krušovické pivo těšilo obrovské oblibě. Proto se rozhodla vyvinout novou recepturu, na jejímž základě vznikne takové pivo, které bude svými vlastnostmi reflektovat přání spotřebitelů. „K přípravě nové Dvanáctky jsme opět přizvali také bývalého ředitele pivovaru a sládka Václava Klouba, který má tradiční chutě ještě v paměti,“ říká Josef Danihelík, group brand manager značky Krušovice, a doplňuje: „Jsme rádi, že se Václav Kloub do naší kolektivní práce zapojil a pomohl nám na svět přivést pořádnou krušovickou Dvanáctku.“ Celá příprava nové receptury včetně jejího ochutnávání trvala cca 4 měsíce.

Představením nové Dvanáctky pokračuje Heineken v loni započaté celkové přeměně produktové řady značky Krušovice, která na českém trhu nemá obdoby a představuje zřejmě nejrozsáhlejší zásah do portfolia piv za posledních několik let. Ke své tradiční chuti se vrátila krušovická Desítka se stupňovitostí 10,2 %, a výraznou, plnou pivní chutí doplněnou hustou krémovou pěnou. Stupňovitost se zvýšila i u piva Mušketýr, nově se vaří na 10,9°. Dalším novým produktem značky Krušovice se stal Staročeský Malvaz, který stojí na vrcholu pomyslné produktové pyramidy. „K těmto zásadním změnám jsme přistoupili s cílem změnit rozložení sil na českém trhu s pivem a posílit pozici značky Krušovice,“ vysvětluje Josef Danihelík.

-red-

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!