Internet

Na internetu roste zájem o spotřebiče pro úklid domácnosti

Z aktuální březnové statistiky návštěvnosti internetového srovnávače cen zboží Srovname.cz vyplývá, že největší nárůst zájmu nakupujících v internetových obchodech aktuálně zaznamenávají kategorie domácí spotřebiče a příslušenství pro jarní úklid domácnosti, zahrady, letní pneumatiky a kolečkové in-line brusle.

Právě tyto kategorie zboží zaznamenali v porovnání s únorem letošního roku největší statistické nárůsty návštěvnosti uživatelů. Jarní úklid bytu, domu a zahrady je každoročně impulzem pro nákup nových spotřebičů a příslušenství, které Češi stále častěji hledají a nakupují na internetu a nejinak je tomu i v letošním roce.

„Největší nárůst zájmu o 103 % jsme zaznamenali v kategorii robotické vysavače, přičemž celkově se návštěvnost celé kategorie vysavačů zvýšila o 22.3 % (podíl robotických vysavačů dosáhl 28 %). V kategorii úklidu zahrady jsou aktuálním jarním hitem na internetu nůžky na živý plot s nárůstem o 255,4 %, dále roste zájem o sekačky trávy s nárůstem o 64 %, zahradní nářadí o 62 %, zahradní grily o 61,4 % a řetězové pily s 13,4% nárůstem návštěvnosti,“ popisuje ředitel projektu Srovname.cz David Folprecht.

Každoročním „držákem“ jarních nákupů na internetu jsou letní pneumatiky, které v březnu zaznamenaly oproti únoru nárůst o 109%. Zhruba 90% podíl v této kategorii zaujímají pneumatiky na osobní automobily. V kategorii sportovního zboží zaznamenal portál Srovname.cz na jaře největší nárůst zájmu o kolečkové in-line brusle a jejich příslušenství o 166 % a kategorii cyklistika a příslušenství o 64,49 %.

„V kategorii spotřební elektroniky dochází možná poměrně překvapivě k poklesu zájmu zákazníků o kategorii fotoaparáty, kde jsme zaznamenali pokles o 13,8 % a také o GPS navigace, které poklesly o 26 %. Tento pokles zájmu však může být způsoben např. pořízením těchto kategorií zboží jako vánočního dárku a také během lednových výprodejů elektroniky. Dále pak možná i stále větším využíváním tzv. chytrých telefonů, které již funkce jako GPS navigace nabízejí zdarma, “ doplňuje David Folprecht.

„Zvýšený zájem nakupujících o zahradnické potřeby a nářadí trvá na Kasa.cz od počátku dubna, důvodem jsou kromě nástupu jara a prvních opravdu teplých dnů také cenové akce, v rámci nichž prodáváme zboží o desítky procent levněji než jsou doporučené ceny. Nadprůměrně se nakupují grily, drtiče zahradního odpadu, meteostanice a travní sekačky,“ řekla Jitka Součková, marketingová ředitelka Kasa.cz.

„I naše čísla potvrzují, že jaro už začalo. Oproti únoru se prudce zvedl prodej sekaček na trávu (o 370 %). Jasným jarním tématem je sport, což potvrzuje nárůst v oddělení cyklistických potřeb o 90 % a ve sportovním oddělení jako celku o 82 %. Z našich čísel vyplývá, že se probouzejí i fotografové, prodeje fotoaparátů totiž oproti únoru stouply o 176 %,“ popisuje Marek Liška, generální ředitel internetové nákupní galerie MALL.CZ. „Naopak zákazníci zřejmě čekají s nákupem in-line bruslí, kdy sice hledání vzrostlo o 166 %, ale prodeje o 60 %.“

-red-

Čtěte také

  1. Specialista na digitální obsah a vizualizaci iiot
    Brno-Ostrovačice | od 50 000 Kč výše
  2. Marketingový manažer | služební auto | Jihlavsko
    Jihlava | 70000 - 80000 Kč za měsíc
  3. Akviziční specialista
    Praha | 40000 - 60000 Kč za měsíc
  4. Moderátor/ka online her – až 35 000 Kč
    Zlín | 29000 - 35000 Kč/měsíc
  5. Hledáme Produktového specialistu – spotřební elektronika
    Praha | 45000 - 80000 Kč za měsíc
Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!