Kdo se dlouhodobě nepohybuje v digital signage mohl by nabít dojmu, že v ČR je tento obor zaměřen pouze na instalace zpětných projekcí na výlohách. V poslední době jsou tyto instalace opravdu nejviditelnější a to zejména na výlohách obchodů mobilních operátorů.
„Interaktivní výlohy jsou poměrně nové médium, které není v České republice běžné. Ve Vodafonu rádi zkoušíme nové a neokoukané věci, takže jsme se rozhodli tyto výlohy nainstalovat do našich obchodů. Již nyní je vidět, že upoutávají pozornost kolemjdoucích a lákají k vyzkoušení. Mnoho lidí se zpočátku bojí se výlohy dotknout, ale po několika prvních váhavých dotecích jsou interaktivitou nadšeni.“ říká Alžběta Weinfurtová , PR specialistka Vodafone.
Vodafone plánuje další istalace, uvidíme jak se osvědčí v komunikaci značky a v kritickém pohledu klientů.
Nezůstává jenom u Vodafone, do této vlny se připojila i Telefonica O2, která pojala instalaci v jiném světle a nechala si vyřezat folii přímo do tvaru loga O2.
T-Mobile zatím stojí stranou, i když on byl první mezi operátory kdo zkoušel před dvěma lety digital signage. Tehdy se jednalo o LCD obrazovky s 3D obrazem (bez použití brýlí). Technologie nebyla nejzdařilejší a tak zůstalo pouze u pilotního projektu. Po jeho ukončení byly obrazovky z výloh demontovány.
Do světa zpětné projekce se pustil i kadeřnický salón Toni&Guy se svojí instalací interaktivní výlohy. Při příležitosti změny interiéru salonu v Dlouhé ulici v centru Prahy byla vylepšena i výloha. Interaktivita je zajištěna pohybovým čidlem. Kolemjdoucí tak mohou ovládat videa, svým pohyb měnit směr a rychlost přetáčení apod.
Další podobné instalace se připravují. Uvidíme jaké technické vychytávky nás ještě čekají.
Zdroj: www.dmarketing.cz